חדשות    

תקועים עם הממיר? יס והוט יחויבו לאסוף ציוד קצה בתוך 14 יום

הוט ויס יחוחיבו  ליידע את הלקוחות כי זכותם שציוד הקצה ייאסף מביתם על ידי נציג החברה, בעת ניתוק משירותיה, לרבות בגין מעבר דירה,  ללא תשלום. כך לפי החלטה של מועצת הכבלים והלוויין.

על פי ההחלטה, החברות חייבות לאסוף את הציוד מבית הלקוח בתוך 14 ימי עבודה ועדיין לקוח יכול להחזיר את הציוד באופן עצמאי לאחד ממרכזי השירות. רישיון יס קבע פרק זמן של 14 ימי עבודה לאוסף הציוד, בעוד שרישיון הוט קבע 14 ימים רגילים לאסוף הציוד.

המצב כיום שמנוי המבקש להתנתק יכול לפרק את הציוד באופן עצמאי ואז האפשרויות הן: החזרת הציוד באופן עצמאי; תשלום עבור שליח המגיע לאסוף את הציוד מבית הלקוח שעלותו משתנה בין 20 ל-70 שקל; או תשלום עבור שליחת הציוד בדואר רשום. החוק הוא פרי יוזמתו של שר התקשורת דודי אמסלם.

לדברי יו"ר המועצה לכבלים ולויין אשר ביטון: "אני מבקש להזכיר לציבור המנויים בכבלים ובלוויין את זכותם לאסוף ציוד הקצה מביתם, ולבקש מכל מנוי שהחברות לא עמדו במועדים המחייבים לפנות לאגף פניות הציבור במועצה".

עם זאת, ייתכן שהחיובים יגולגלו לצרכנים: העלות הנדרשת לצורך השלמת סיום ההתקשרות, ככל שקיימת, היא נמוכה מאוד ביחס לאספקת השירותים עצמם. כמו כן, בעל הרישיון יוכל לגלם עלות זו בתעריפי אספקת השירותים".

המועצה הוסיפה בהחלטתה, כי בעלי הרישיונות (הוט ויס) מתבקשים להיות קשובים לבקשות להסרת ציוד קצה המגיעות מצד אוכלוסיות מוחלשות כגון קשישים ובעלי מוגבלויות, שאין ביכולתם להחזיר את הציוד באופן עצמאי למרכזי השירות.

כמו כן שר התקשורת ביקש מהדרג המקצועי במשרד התקשורת לקדם יוזמה שתחייב גם את מפעילי האינטרנט לאסוף ציוד מלקוחות בדומה להוראות החלות על הוט ויס ואכן, משרד התקשורת יצא בשימוע בעניין, שנערך בימים אלו.

סלקום tv מעלה מחירים וגם משיקה ממיר אנדרואיד

שיאומי של חברת הטלוויזיה סטינג: 175 שקל פעם אחת או 10 שקלים בחודש לכל החיים?