חדשות    

אאודי מציגה קורקינט e-tron – רק 2,000 אירו

אאודי מצטרפת ליצרניות הרכב המנסות למצוא פתרון ל"מייל האחרון" – דרך מהתחנה או מחניה קרובה ליעד. במיוחד במקומות שבהם לא יהיה היתר למכוניות להיכנס.

אאודי מציעה את קורקינט E TRON  שבינתיים  במחקר אבל עתיד להימכר בשנה הקרובה בגרמניה, במחיר גבוה בסך 2,000 אירו. לפי אאודי, משקלו 12 קילוגרמים והוא נוסע במהירות של עד 20 קילומטרים לשעה. הטווח, הוא 20 קילומטרים.

שם הקורקינט הוא בהתאם לדגמי החשמלית של אאודי:  רכב המצוייד בשני מנועים חשמליים עוצמתיים הנשלטים על ידי מערכת quattro, סוללה ענקית המספקת טווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ ו-100% נשמה של Audi.

לאחרונה הציגה גרסה נגישה יותר של הרכב קרוס אובר מדובר בגרסה מוזלת: זו נקראת אאודי 50  קאווטרו אי-טרון (55 היא הגרסה הבכירה כרגע) והיא מגיעה לכבישים עם הנעה כפולה, מערכת הנעה חשמלית מוחלשת מעט ובעלת טווח נסיעה מקוצר.

הנתונים הרשמיים של אאודי אומרים טווח מרבי של 300 קילומטרים בין טעינות ותפוקה מרבית של 305 כ"ס ו-55 קג"מ מאפס סל"ד, כלומר קיצוץ של 100 קילומטרים ו-108 כ"ס (פחות או יותר) בהשוואה לאי-טרון המקורי. גם ברמת הביצוע חלו פשרות מתוקף הנסיבות עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות (5.7 ש') והמהירות המרבית הופחתה ל-180 קמ"ש במקום 200 קמ"ש. ל-50 קוואטרו סוללה קצת יותר קלה שאמורה לחדד את תנועת השלדה על הכביש, אבל זה אינו בא על חשבון פרמטר צרכני חשוב, שכן משך הטעינה זהה – לכל היותר 30 דקות בתשתית חיצונית.

בכל מקרה קשה להאמין שקורקינטים של אאודי יצליחו להתחרות בקורקינטים הזולים שמספקים עבודה טובה, כמו שיאומי ואחרים.

מפעילת הקורקינטים LEO תצא מתל אביב – הסיבה הרשמית: תקנות העירייה.

עוד חברת קורקינטים שיתופיים – הפעם באילת ובים המלח