הרהורי בורסה    

אבגול יורדת בהכנסות וברווח; האם זה זמני?

תוצאות חלשות לאבגול ברבעון הראשון של 2016. הכנסות החברה, המתמחה בייצור בדים לא ארוגים (בעיקר בדים לחיתולים) והנסחרת בבורסה בת"א בשווי של 1.3 מיליארד שקל, הסתכמו ב-80.5 מיליון דולר לעומת הכנסות בסך 86.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הגולמי ירד ל-18.5 מיליון דולר (23%), לעומת רווח גולמי בסך 20.9 מיליון דולר (24%) ברבעון המקביל ב-2015.

הרווח התפעולי ירד ל-10.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-14.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה הרוויחה החברה 2.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-9.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2015 כולה הרוויחה החברה 26.6 מיליון דולר על הכנסות של 340.8 מיליון דולר.

הנהלת החברה מסבירה את ההרעה בפעילות בדוח הדירקטוריון – "הקיטון בהכנסות  נבע מירידה של 16.6% במחירי המכירה הממוצעים לק"ג בתקופה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מהירידה במחירי חומרי הגלם הממוצעים במהלך השנה האחרונה. הירידה קוזזה בחלקה עקב עלייה בכמות הנמכרת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה מעדכנת את מרבית מחירי המכירה של מוצריה בהתאם לשינויים במחירי חומרי הגלם הממוצעים מדי שלושה חודשים. עם זאת, לחברה קיימים מספר לקוחות אשר עימם מבוצעת התאמת מחירים על בסיס חודשי ודו חודשי".

במילים אחרות, מה שהנהלת אבגול אומרת הוא שברגע שיש ירידת מחירים בשוק חומר הגלם אז גם היא מעדכנת את המחירים של המוצרים שלה, ולכן יש ירידה במכירות (וזה אגב בשעה שההיקף הכמותי של המכירות עלה) אלא שאם זה כך, אזי בסופו של דבר זה אמור מען להתאזן – כלומר, הירידה בהכנסות, תהיה צמודה לירידה בהוצאות וזה לא קרה ברבעון, כנראה בגלל שהחברה לא מקבלת מעין קיזוז מלא על ירידת מחירי חומרי הגלם מהספקים שלה (המלאי שלה נרכז במחירים גבוהים יותר ולכן העלות גבוה יותר, אך ברכישות הבאות כבר יתבטא מלאי ועלות מכר נמוכים יותר).

כך או אחרת, לפני מספר ימים דיווחה החברה על שיתוף פעולה עם לקוח מהותי שלה (וזה יכול להיות אחד מהשניים – פרוקטר אנד גמבל – P&G, או קימברלי קלארק KC) על הקמת מפעל בהודו בעלות של 30 מיליון דולר. אבגול המייצרת כאמור בעיקר בדים לחיתולים (ובעיקר לחברות גדולות בתחום במסגרת מותג פרטי) פונהלשוק ענק שנמצא ב"חיתולים" – מסתבר שבהודו נולדים מדי שנה 20 מיליון תינוקות ועדיין שיעור השימוש בחיתולים נמוך במיוחד. הצלחה בשוק הזה יכולה להזניק את המכירות של הקבוצה שגם כך היא מספקיות הבדים המשמעותיות בעולם.  הנה כתבה על החדירה להודו

והנה מידע מפורט על אבגול באתר הבורסה