חדשות    

אגף 'סיבט': היקף חוזי הייצוא הביטחוני של ישראל ב-2020 – כ-27 מיליארד שקל; גידול של כ-15% בהיקף החתימות

יאיר קולס – צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט

מעודכן ל-06/2021

בשנת 2020 חתמו התעשיות ביטחוניות על עשרות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם כמה מגה-פרויקטים בהיקף של מאות מיליוני דולרים כל אחד כשליש מהייצוא הביטחוני היה בתחומי מערכות מכ"ם ול"א (16%), ותחמושת וחימוש (16%); כ-44% מהחוזים נחתמו עם מדינות באזור אסיה והפסיפיק

אגף הסיוע לייצוא הביטחוני 'סיבט' מפרסם היום (ג') את נתוני הייצוא הביטחוני של ישראל לשנת 2020, שעומדים על 8.3 מיליארד דולר (כ-27 מיליארד שקל) היקף חוזים חדשים. מדובר בנתון השני בגובהו אי-פעם ובגידול של כ-15% במכירות (מיליארד דולר יותר לעומת שנת 2019). בשנת 2020 הצליחו התעשיות ביטחוניות, בסיוע ובתמיכת 'סיבט' ומשרד הביטחון, לחתום על עשרות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם כמה מגה-פרויקטים בהיקף של מאות מיליוני דולרים כל אחד.

הנדבכים השונים בייצוא הביטחוני בשנת 2020: מערכות מכ"ם ול"א (16%); תחמושת וחימוש (16%); כלי טיס מאוישים ואוויוניקה (13%); תצפית ואופטרוניקה (13%); טילים, רקטות ומערכות הגנה אווירית (10%); אמצעי ירי ושיגור (8%); מערכות תקשוב וקשר (8%); מערכות מל"טים ורחפנים (6%); מערכות מודיעין, מידע וסייבר (5%); כלי רכב ורק"מ (3%), ושירות לקוחות ושונות (2%).

נתוני הייצוא הביטחוני לפי פילוח גיאוגרפי: אסיה והפסיפיק – 44%, אירופה – 30%, צפון אמריקה – 20%, אפריקה – 4% , ואמריקה הלטינית – 2%.

התפלגות חתימת חוזים על פי היקף כספי: מעל 100 מיליון דולר – 25%, 100-50 מיליון דולר – 20%, 50-10 מיליון דולר – 26%, עד 10 מיליון דולר – 29%.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "התעשיות הישראליות, גדולות כקטנות, הוכיחו גם בשנת משבר עולמי כי האיכות והקדמה הטכנולוגית הישראלית הן מהמובילות בעולם. בשנה האחרונה פעלנו באופן אינטנסיבי כדי להעמיק את ההסכמים הממשלתיים, ביחד עם ידידותינו בעולם – ועוד נמשיך. בפני ישראל שווקים חדשים, והזדמנויות משמעותיות להתפתחות שיכולה לתרום לכלכלה הישראלית, להזרים מיליארדים למשק ולפתח מקומות תעסוקה רבים, לצד תרומה חסרת תקדים לביטחון ישראל, כפי שראינו היטב במבצע 'שומר החומות' ובמשימות המבצעיות המורכבות שמקיימת ישראל בכלל הזירות. מערכת הביטחון כולה ואגף סיבט, ימשיכו בביצוע ההתאמות הרגולטוריות הנדרשות, במטרייה ממשלתית ומדינית ובתמיכה בתעשייה הביטחונית כחול-לבן, בדגש על העמקתה בפריפריה הישראלית ותרומתה לחוסן החברתי של מדינת ישראל".

ראש 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס, הוסיף: "הגידול בייצוא הביטחוני, בעיצומו של משבר קורונה עולמי, הוא הישג מרשים הנזקף בראש ובראשונה לאיכות המוצרים של התעשיות הביטחוניות ולחיבור בינן לבין הצורך האופרטיבי של צה"ל – באוויר, בים, ביבשה ובמודיעין. משרד הביטחון ואגף 'סיבט' ימשיכו לפעול כדי לבסס את מעמדה של ישראל בין עשר היצואניות המובילות בעולם, הן בקידום עסקאות בין ממשלות (GTG) והן בהקלת הרגולציה על עסקאות מסחריות".

התעשייה האווירית הפסידה למשרד הביטחון במשפט בגלל אלביט

מטוס עם מיליארד שקל מתעכב בגלל נופש של עובדי משרד הביטחון