חדשות    

מטוס עם מיליארד שקל מתעכב בגלל נופש של עובדי משרד הביטחון

צילום: דובר צה"ל, חיילים

עובדי משרד הביטחון רוצים לשמור על תנאי הנופש הנדיבים שניתנו למשפחותיהם עד היום,  אף לא אושרו בנציבות שירות המדינה. המלחמה שלהם עוברת דרך מטוס עם שטרות של בנק ישראל בשווי מיליארד שקל שמיועדים להחליף שטרות הסובלים מבלאי.  העובדים מעכבים את המטוס.

במשרד הביטחון קיים נוהג שזו הם נותנים לכל פקיד ובני משפחותיהם  נופש של כמה לילות במלונות היוקרתיים בישראל. שווי ההטבה כמה אלפי שקלים בשנה (עד 10,000 שקל). אלא שהטבה זו קיימת רק במשרד הביטחון.

בינתיים אין תקציב מאושר לשנת 2020, ולכן הוצאות חריגות נדרשות לקבל את אישור ועדת החריגים, וכך משרד הביטחון צריך לבקש תקציב מהחשב הכללי לנופש ועדת החריגים של החשב הכללי, הכוללת נציגים של כלל משרד האוצר ונציבות שירות המדינה.

מהדיווחים עולה שהוועדה כלל לא הכירה את הטבת הנופש לעובדי משרד הביטחון, הגבוהה כאמור מהטבת הנופש  של עובדיההמדינה. באותו דיון גם התברר כי לאותה הטבה חריגה כלל אין אישור מנציבות שירות המדינה, מה שלא מאפשר לוועדת החריגים לאשר אותה, לוּ היתה רוצה.

מנגד, יו"ר ועד עובדי משרד הביטחון' ששון פרץ טוען "הטענה אינה נכונה. ועד העובדים נמצא בסכסוך מתמשך מול האוצר בשורה של נושאים בראשם תנאי שכר ועבודה באגף ההנדסה והבינוי במשרד. כמן כן ישנן על הפרק סוגיות מורכבות נוספות. חבל שהאוצר בוחר שוב להטעות את הציבור".

בוועד עובדי משרד הביטחון טוענים כי האוצר לא נותן מענה לאנשי הביצוע בשטח בהיבטי תנאי ההעסקה שלהם ובהגדלת מצבת כח האדם, וכן שמהלכי איוש מתמשכים מונעים גיוס או איוש מה שמוביל לעומס. עוד טוענים בוועד כי נעשתה פגיעה קשה בשכרם של שליחי מערכת הביטחון ועוד".

היום עדכנו עובדי משרד הביטחון כי המטוס עדיין מעוכב, והוסיפו מספר עיצומים נוספים, בהם הפסקת תשלומי ארנונה לרשויות מקומיות.

ועד העובדים הודיע כי לא ישלם ארנונה והיטלים עבור מבני משרד הביטחון בישראל, בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקל. הצעד החריף מהווה פגיעה משמעותית ברשויות המקומיות, שעיקר תקציבן מגיע מתשלומי מערכת הביטחון. עוד הנחה הוועד להפסיק את תהליכי ההכרה בישיבות חרדיות ובמכינות קדם צבאיות ונקט בצעדים שימנעו את העברת תקציבים למוסדות אלו.

מלגות משרד הביטחון

נקסטקום תבצע פרוייקט בהיקף של 100 מיליון שקל עבור משרד הביטחון