שוק ההון    

אופנהיימר על אורמת – הורדת המלצה; "נסחרת במכפיל גבוה ביחס לעבר וביחס למתחרות"

אופנהיימר מורידים המלצה על מניית אורמת (ORA) מ-Outperform ל-Perform ומעדכנים את המודל בהתאם לנתונים שפורסמו בדוח השנתי 10K שפורסם לאחרונה. "מניית ORA נסחרת בפרמיה על תמחורה ההיסטורי ועל תמחור שחקני הענף, כאשר הצפי לירידה בתזרים המזומנים, FCF ,לשנה הקרובה וחוסר הוודאות הנובע מרכישת חברת US Geothermal עלולים להעיק על מחיר מניית אורמת בתקופה הקרובה.

 "מניית ORA  נסחרת כעת במכפיל EV/EBITDA של 10.2 לתחזית לשנה הקרובה, פרמיה הן על תמחורה ההיסטורי (מכפיל של 9.5) והן על תמחור חברות הפועלות בתחומי הפקת חשמל עצמאית. אנו צופים ירידה בתזרים המזומנים הפנוי FCF  של אורמת בשנת 2018, עם עליה בשנה הבאה, ומאמינים כי תחזית צמיחה ארוכת הטווח והשגת יעדי הנהלת החברה ל-EBITDA  של 600 מיליון דולר בשנת 2022 הינה מגולמת כראוי במחיר הנוכחי של אורמת. אנו ממתינים לסגירת עסקת רכישת US Geothermal הצפויה ברבעון השני 2018 ורואים בה קטליזטור פוטנציאלי למניית ORA בהמשך השנה. נציין כי בינואר 2018 רכשה אורמת את US Geothermal לפי מכפיל EV/EBITDA של  11.1 לתוצאות 2017. אנו מעדכנים את תחזיותינו לשנים 2018 ו-2019, עם העלאת תחזית ההכנסות והורדת תחזיות הרווח למניה, וממתינים להתבהרות נוספת בנוגע לחטיבת המוצרים המתאפיינת בתנודתיות רבה, למימוש סינרגיות הרכישה האחרונה ולהאצה בקצב הצמיחה, ובשלב זה נוקטים בגישה שמרנית יותר כלפי מניית ORA, עם הורדת דירוג ל-Perform".

מה שמעניין מעבר להפחתת ההמלצה הוא האנליסטים מספרים לנו שהיתה תוספת מידע בדוח השנתי – 10K , קצת מפתיע מאחר שלרוב הדוח השנתי הוא בסה"כ חזרה על ההודעה לעיתונות שבה התפרסם הדוח השנתי. האם יש משהו ב-10K שמחדש ביחס לדוחות הקודמים? נבדוק בהקדם.