שוק ההון    

אופנהיימר על גילת: נסחרת במחיר הוגן

גילת רשתות לווין קרדיט: יחצ

בשורה התחתונה, תוצאות חיוביות עבור GILT, במיוחד בנוגע למרווחים, אבל המבחן האמיתי של שנת 2019 הוא, יכולת החברה לעמוד בתכניותיה ולהפוך במחצית השניה את הרשת בפרו לתיפעולית.

בבית ההשקעות אופנהיימר פרסמו סקירה על חברת גילת,  חברת טכנולוגיה ישראלית המתמחה בפיתוח וייצור של מערכות תקשורת באמצעות לוויינים. לפיהם, חברת  גילת (GILT) פירסמה דוחות  טובים לרבעון הראשון 2019. הכנסות הרבעון, בניטרול הכנסות חטיבת תשתית הרשת בפרו, היו דומות לרבעון המקביל,  ההוצאות גדלו,  שני אלה התקזזו עם שולי רווח גבוהים יותר בעסקי הליבה (סלולר backhaul לווייני ו-IFC).  דוחות הרבעון הראשון כללו הכנסות של 62.1 מיליון דולר, רווח EBITDA של 8.2 מיליון דולר, ורווח למניה של 7 סנט, כולם דומים לתחזיות אופנהיימר למרות עלייה בהוצאות תפעוליות של כ-400 נקודות בסיס מול הרבעון המקביל.  

עוד הוסיפו כי הנהלת גילת חזרה שוב על תחזיותיה לשנת 2019, כשאמצע טווח ההכנסות עומד על  285 מיליון דולר ורווח EBITDA של 40 מיליון דולר, כלומר, יציבות בצד ההכנסות ו-15% גידול ב-EBITDA.  נזכיר כי הרבעון הראשון מאופיין בחולשה עונתית בגילת.  החברה חוסכת בפירוט פילוח רווחיה ברמה המיגזרית (רק הכנסות), אך נראה כי המרווח הגולמי הגבוה של סוף 2018 בעסקי הליבה,Fixed Networks ו IFC , גולש לתוך 2019. המרווח הגולמי המתואם של 38.5% (37.9% GAAP) עלה ב-500 נקודות בסיס מול הרבעון המקביל, סימן חיובי לעתיד הפעילות. 

בשורה התחתונה, תוצאות חיוביות עבור GILT, במיוחד בנוגע למרווחים, אבל המבחן האמיתי של שנת 2019 הוא, יכולת החברה לעמוד בתכניותיה ולהפוך במחצית השניה את הרשת בפרו לתיפעולית. ההנהלה נותנת תחזית להכנסות יפות (מעל 10 מ' ד') מרשת FITEL השנה, והכנסות אלו, שנהנות מרווחיות גבוהה, יהיו קריטיות בשנת 2020 והלאה.  לדעת אופנהיימר,  ביצועי החברה טובים וצמיחת הרווחים מול ההוצאות הגבוהות מדגימה את מעבר החברה לעסקים צומחים וריווחיים. למרות הגישה החיובית באופנהיימר בכל זאת מעריכים כי מניית GILT נסחרת במחיר הוגן, מכפילי EV/EBITDA לשנים 2019 / 2020 של כ-11x  / 10x על בסיס האומדנים של בית ההשקעות