שוק ההון    

חברות האשראי ישראכרט וכאל הציגו גידול בהכנסות הרבעון

ישראכרט דיווחה כי הרווח הנקי ברבעון האחרון שלה כחברה פרטית הסתכם בכ-74 מיליון שקל

כאל רשמה רווח של 37 מיליון שקל, גידול חד של 27%  ביחס לתקופה המקבילה

ישראכרט, חודש לאחר הנפקתה, פרסמה  כי הרבעון הראשון ב-2019, והרבעון האחרון שלה כחברה פרטית שבבעלות בנק הפועלים, הסתכם בגידול של 7% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל שהסתכם בכ-74 מיליון שקל. בכאל לעומת זאת נרשמה עלייה חדה בהרבה. הסיבה היא שברבעון הראשון בשנה שעברה תוצאותיה הושפעו מאוד מעלויות שנגרמו בשל התחלת החיבור בינה לבין המועדון של שופרסל.

כאל, שבבעלות הבנקים דיסקונט  והבינלאומי, מסרה כי מחזור העסקאות הכולל בכרטיסיה צמח ברבעון הראשון השנה בכ-14% לסך מצטבר של כ-24 מיליארד שקל, שבוצע באמצעות 3.3 מיליון כרטיסים. בשורה העליונה הכנסות החברה צמחו ברבעון הראשון בקצב יפה של כ-9% . עם זאת המנכ"ל מסר כי "אנו ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית ומציגים ברבעון הראשון גידול ברווח וצמיחה משמעותית בכל המדדים העסקיים של החברה".

ישראכרט ירדה  ברבעון הראשון  בהכנסותיה. ישראכרט דיווחה על ירידה קלה בהכנסות מבתי עסק כשהיא לכאורה מציגה גם ירידה בהכנסות בגין מחזיקי כרטיסי אשראי. ואולם, בחברה ציינו כי הירידה בהכנסות האחרונות קרתה "ממעבר מהצגה ברוטו להצגה נטו של חלק מעמלות אלו".

בנטרול המעבר האמור, ההכנסות ממחזיקי כרטיסי אשראי היו גבוהות ב-33 מיליון שקל מכפי שהן מוצגות עתה, דבר שמהווה גידול ביחס לרבעון המקביל אשתקד. לצד זאת החברה רשמה גם גידול בהכנסות מריביות, בעיקר הודות לגידול ביתרות האשראי נושאי ריבית לאנשים פרטיים.

כמו כן, ישראכרט דיווחה  על גידול בשורה העליונה שממנה נגזרת הפעילות שלה כיום ובעתיד, הגם שהיא מציגה צמיחה מתונה יותר בסך כל הכרטיסים המונפקים על ידה, כשזה בא לידי ביטוי גם בגידול בכרטיסים החוץ בנקאיים. מחזור העסקאות בכרטיסי קבוצת ישראכרט גדל ברבעון הראשון בכ-5% לסך של כ-39 מיליארד שקל. עוד נציין כי ישראכרט חילקה לאחרונה דיבידנד ענק של 867 מיליון שקל, כשהיום היא דיווחה כי אמריקן אקספרס שבבעלותה רשמה רווח של 12 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, כמו ברבעון המקביל אשתקד.

המועדון של מחסני השוק עובר מישראכרט למקס