חדשות    

אזור התעשייה הרצליה: שתי תוכניות למגורים

הדמיה: משרד רונה-כהן אדריכלים

שתי התוכניות מגדילות את הזכויות ל-30 קומות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד שתי תוכניות באזור התעשייה הרצליה, לפי מסמך המדיניות לפיתוח האזור שאישרה הוועדה המקומית. על פי התוכניות שהופקדו, יוגדלו מבנים קיימים בני 3-8 קומות ל-18 ו-30 קומות.

התוכנית הראשונה נוגעת לבית אמרון – מבנה קיים בן 3 קומות בבעלות חבר תמבני תעשייה, בפינת הרחובות אבא אבן ואריה שנקר (שער הכניסה לאזור התעסוקה).כיום ניתן להקים במקום בניין בן 20 קומות.

התוכנית השנייה מתייחסת למגרש בפינת הרחובות אריה שנקר 16 והחושלים. שטח זה שייך לחברת הביטוח מגדל וסיריוס חברה להשקעות. על המגרש קיימים בני מבנים בני 6 ו-8 קומות.

על פי התוכנית למגרש יתווסף בניין בן 18 קומות, ובו  175 דירות מגורים קטנות לכל היותר בשטח של עד 50 מ"ר, חדרי מלון ושטחי ציבור.התוכנית אינה מוסיפה שטחים לחניונים לרכבים פרטיים, כדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, ומעבר עתידי של הקו הירוק של הרכבת הקלה במקום.

בסוף שנה שעברה החליטה הוועדה המחוזית לפרסם הודעה בדבר הכנת תוכנית מתאר לרובע העסקים בהרצליה מערב, אשר מבוססת על מסמך המדיניות שאושר בוועדה המקומית. המסמך נועד לבחון את הצרכים המשתנים של אזור התעשייה בפרמטרים השונים, ולהפוך את אזור התעשייה לרובע עסקים נגיש ושוקק

התוכנית המתארית תכלול העצמת זכויות הבנייה, אופציה להוספת שימושי מגורים ומלונאות לשימושי המסחר והמשרדים הקיימים.  הוועדה קבעה כי עד לאישורה של התוכנית המתארית, ניתן יהיה לקדם תוכניות מפורטות בהתאם למדיניות, בהיקף שלא יעלה על היקף השטחים שאושר בתוכנית המתאר הכוללנית המופקדת.

חומרים חשודים התגלו בתוכנית אפולינה בהרצליה

תושבי הרצליה ניצחו: צמצמו מאוד את היקף הבנייה שתוכננה

בניגוד לדעת העירייה מתוכננות 12 אלף דירות בצפון הרצליה