מדריכי צרכנות    

איך בוחרים ציוד לפודקאסט

מעודכן ל-08/2019

עם התארכות הפקקים ופחות סבלנות לקריאת טקסטים עקב ריבוי משימות הפודקאסטים הפכו לתופעה. מי שרוצה לפתוח פודקאסט, מלבד תוכן טוב, צריך גם ציוד טוב.

מיקרופון

הציוד החשוב ביותר הוא מיקרופון. בוחרים מיקרופונים לפי מידת הרגישות שלהם לשינוי בקול  ולפי רמת העיוות של המיקרופון את הקול. המיקרופונים האיכותיים ביותר נקראים קונדנסר או קיבולי. אלו מתאימים לאולפן ועולים כאלף שקל. מיקרופון קונדנסר ביתי עולה כ-180 שקל.

מיקרופון פחות מקצועי הוא מיקרופון דינמי אבל עושה את העבודה ומתאים לסביבה רועשת.  המחירים מתחילים מעשרות שקלים ומגיעים למאות שקלים.

חיבור מיקרופון

למיקרופון יש שני חיבורים בדרך כלל,המוכר שמתחבר למחשב  השני USB.  USB זה חיבור שמחבר למחשב ומתאים לחובבנים שלא צריכים להיות טכנאי סאונד מדופלמים. בעבר אלו היו נחשבים טובים פחות, אך היום זה לא המצב.

השני מחבר XLR מתממשק עם מיקסר, ולא ישירות אל המחשב. רוב המיקרופונים המקצועיים עושים שימוש בחיבור זה, ומיועד בעיקר לאנשי סאונד מקצוענים.

מיקסר

מיקסר הוא מכשיר שמתחבר בשני חיבורי XLR למיקרופונים. במיקסר הכי בסיסי יש לפחות שני חיבורים. אלו מתחברים גם לאוזניות ולנגני מוזיקה. המיקסר מאפשר בין היתר לקבוע עוצמת כל מיקרופון, לסנן רעשים ועוד.

המיקסר טוב בעיקר למי שמשתמש ביותר ממיקרופון אחד וצריך לאזן את עוצמת הקולות. הבעיה היא שמדובר בכלי מורכב טכנית הכולל כמה מונחים מקצועיים שלא כולם שוחים בהם

מחשב הקלטה

לא חייבים מחשב חזק להקלטת פודקאסט. לא מדובר במשאב זולל זיכרון. הבעיה העיקרית עם מחשבים היא בעיקר הרעש. לכן כדאי להקליט במחשב נייד ולא מחשב שולחני, שיוצר פחות רעש. במחשב נייד אפשר גם לייצב את המחשב  לכל צורך.

למי שאין מחשב נייד כדאי שיחליף את המאווררים של המחשב במאווררים שקטים. עלות 70-40 שקל

תוכנת הקלטה

סביר שכבר מותקנת תוכנה שכזו על המחשב. במחשבי PC, לרוב אפשר למצוא את RecordLT, ומחשבי מק לרוב מגיעים עם GarageBand (המצוינת). אם אין  תוכנת הקלטה, ניתן להוריד מהרשת בחינם את Audacity, שמתאימה גם ל-PC וגם למק.

ציוד לפי דוברים

דובר אחד יכול להסתפק בקלות במחשב נייד עם מיקרופון USB . קונדססר או דינמי. אם מדובר בשני דוברים, אפשר שני דוברים עם שני מחשבים או מחשב אחד עם מיקרופון דו כיווני, שיקר יותר. מעל שלושה דוברים כבר כדאי להיעזר במיקסר.

תנאי הקלטה

תנאי הקלטה צריכים להיות בסביבה שקטה, לכן כדאי לבחור חדר פנימי ובשעות לא רועשות. טיפ טוב הוא שחדרים שקטים נוטים להיות חדרים לא ערומים, כלומר עם שטיחים מקיר לקיר ותמונות. חשוב גם לשמור על מרחק סביר מהמיקרופון

עלות ציוד לפודקאסט

מיקרופון איכותי למחשב עולה בין 200 ל-500 שקלים

מיקרופון לאולפן מתחיל ב-500 שקלים ויכול להגיע לאלפי שקלים

מיקרופון קונדסר דו כיווני: יכול להתחיל ב150-250 שקל למיקרופון פשוט ועד אלפי שקלים למיקרופונים מורכבים יותר

מיקסר בסיסי יכול לעלות 200 שקלים, מיקסר הכי מורכב לאולפן יעלה כ-5,000 שקל

מאווררים למחשב – כמה עשרות שקלים

יצרנים פופולריים

Shure, Audio Technika, Rode, Blue

איך דור ה-Y משקיע במניות?

אוהבים לקרוא? כמה זה עולה לכם?