תוכן ממומן    

איך גובים תשלום באינטרנט כשאין אתר

קרדיט לתמונה: pixabay

בניית אתר מכירות לעסק כרוכה בעלויות גבוהות יחסית ויש להשקיע הרבה זמן ומחשבה בתכנון אתר האינטרנט. רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים הנמצאים בתחילת דרכם אינם מסוגלים להשקיע בבניית האתר בגלל העלויות הגבוהות, עם זאת הם לא רוצים לפספס מכירות ולקוחות. חשוב לזכור כי רוב הלקוחות מעדיפים כיום לשלם באמצעות כרטיסי אשראי, אך אם העסק עדיין לא הקים אתר עם מערכת סליקה מתקדמת, יש לבחור פתרונות אחרים לתשלום באינטרנט.

גביית תשלומים מלקוחות – פתרונות מומלצים

את העסק מקימים כדי להרוויח כסף, זו לא בושה. כדי לגבות בזמן תשלומים מלקוחות ועל מנת לחייב את הלקוחות בגין עסקאות שבוצעו, יש לשלוח ללקוחות חשבונית מס או חשבונית עסקה. החשבונית היא מסמך לתיעוד העסקה שבוצעה בין העסק לבין הלקוח, היא משמשת גם כדרישת תשלום.

במציאות של היום, לקוחות רבים רוכשים מוצרים ושירותים מרחוק, הם לא מגיעים פיזית לבית העסק כדי לרכוש במקום את המוצר, לכן יש לאפשר להם אמצעי תשלום מרחוק, כמובן באמצעות רשת האינטרנט. בעסק עצמו קל יותר לגבות תשלום וניתן לאפשר ללקוחות לשלם באמצעות שיקים, מזומן וכרטיס אשראי. לקוח המעוניין לשלם באשראי נדרש לקרב את הכרטיס למסוף החכם, להקליד קוד סודי אם העסקה מעך 300 ₪, וניתן לבחור באופציית תשלומים עם או בלי ריבית קרדיט.

פתרונות חכמים ומתקדמים לגביית תשלום באינטרנט

אם אין עדיין אתר אינטרנט לעסק, כדאי לדעת כי יש כמה אופציות למכירה מקוונת ולגביית התשלום מהלקוח. האפשרויות המתקדמות והמומלצות ביותר לגביית תשלום באינטרנט הן:

שליחת לינק לתשלום – לינק לתשלום הוא אופציה נוחה ויעילה המאפשרת לכם למכור מוצרים ושירותים ללקוחות כל עוד המחיר קבוע ומוגדר מראש. אפשרות זו מתאימה לעצמאים שאין להם אתר, וניתן להפיץ את הלינק בקלות ומחדש ללקוחות שונים באמצעות הוואטסאפ והמייל, בקמפייניים ברשתות החברתיות ובגוגל, ולאחר בניית האתר אפשר להטמיע את הלינק בחנות האינטרנטית. ישנן לא מעט חברות מספקות שירות זה, ובין היתר חברת morning.

ראוי לציין כי הפיצ'ר לשליחת לינק לתשלום קיים במערכת חשבונית דיגיטלית, לכן יש אפשרות להוסיף ללינק פתרון סליקה המאפשר ללקוחות לשלם באמצעות כרטיסי אשראי. כל לינק לתשלום כולל מוצר או שירות אחד עם מחיר קבוע.

דפי מכירה – אפשרות מתקדמת ונוחה למכירות מקוונות ולגביית תשלום מלקוחות באינטרנט. ניתן לתכנן ולעצב דף מכירה הכולל מידע הנחוץ עבור הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של בית העסק, לרבות תמונה באיכות גבוהה, סרטון להדגמת המוצר, טקסט מעוצב ועוד. את הקישור לדף המכירות אפשר להפיץ בקלות ובנוחות באמצעות הרשתות החברתיות, אפליקציות כמו וואטסאפ, דואר אלקטרוני ועוד.

הדרך הנוחה והיעלה ביותר לבנות ולעצב דפי מכירה היא באמצעות ממשק מתקדם של מערכת להפקת חשבונית אונליין. המערכת מציעה תבניות עיצוב מקוריות ומרשימות, ולאחר בחירת התבנית מוסיפים בקלות תמונות, תוכן ומידע נוסף.

עמודי מכירה – פתרון מתקדם ונוח המאפשר לכל עסק ללא אתר להתחיל למכור מוצרים ושירותים באינטרנט. עמוד מכירה מאפשר לבית העסק לעצב דף מכירות מרשים ומותאם אישית הכולל לוגו, טקסט, תמונות, מידע אודות המוצר או השירות, מחיר, מדיניות משלוחים, אפשרות לתשלומים ולחצן לתשלום באמצעות סליקת כרטיס האשראי.

מכירה דרך המרקטפלייס בפייסבוק – אופציה נוספת שלא כולם מכירים למכירות אונליין היא בעזרת מערכת המרקטפלייס של פייסבוק. המרקטפלייס ברשת החברתית הפופולרית הוא מעין זירת מסחר דיגיטלית ומקוונת, אפשר למכור מוצרים שונים וחשוב להגדיר את אמצעי התשלום האפשריים, למשל העברת בנקאית, שיק, כרטיס אשראי, פייפל או מזומן. אם מוכרים במזומן יש להתייחס למגבלות החוק.

אפליקציות תשלום – יש מגוון יישומים מתקדמים לתשלום מרחוק, האפליקציות נוחות לשימוש וניתן לשלוח דרישת תשלום במהירות ולקבל אישור על העברת הכסף והתשלום תוך זמן קצר.