מובייל וגאדג'טים    

איך לבחור סמאטרפון

 מעודכן ל-03/2019

מה כדאי לשים לב בבחירת הטלפון

יש סיבות לא מעטות לסמארטפון זול יותר, סמאטרפונים אובדים, מתקלקלים, נגנבים, המחירים של המשומשים לא שונים משל חדשים בחנויות ומכשירי הפרימיום כבר לא מציעים הבדל גדול מהמוזלים מבחינת הפיצ'רים. אבל עדיין המכשירים החדשים והיקרים יותר עמידים. אז איך בכל זאת בוחרים?

חשיבות המפרט

בראש ובראשונה אנחנו צריכים לדעת מה חשוב לנו, במכשירי הדגל האיכותיים והחדשים של החברות המובילות המחירים גבוהים, וכדאי לדייק בבחירה. חשוב שתדעו טרם הבחירה אם אתם מעדיפים מערכת הפעלה IoS (מה שלא משאיר הרבה מקום לגיוון במכשירים…) או דווקא אנדרואיד, ואילו פונקציות של המכשיר חשובות לכם. מה חשיבות המהירות, איכות המצלמה, נפח איחסון, גודל  המסך, אחרי שתדעו את כל אלו תוכלו לעשות השוואה ולבחור במחירים הכי נמוכים לדרישתכם.

חנות או חברת סלולר

בניגוד לעבר, היום לא צריך לקנות את הטלפון ישירות מספקית השיחות, ולכן המחירים גם נמוכים יותר..אפשר לבצע סקרי שוק ולרכוש מחנויות מקצועיות, שחלקן מספקות אחריות אמינה למשך 12 או אפילו 24 חודשים, מטעם עצמן או מטעם היבואן. המחירים נמוכים כמעט בחצי מאצל חברות הסולר. גם בקנייה מאתרי אינטרנט מחו"ל נוכל לקנות בזול, אך כיום הפערים נמוכים יותר ולא בטוח ששווה את זמן ההמתנה.

יד שנייה

גם שוק היד השנייה של המכשירים מאוד פעיל, בין היתר בקבוצות פייסבוק.  מדהים שמחירי הסמארטפונים מיד שנייה כמעט זהים למחירים הנמוכים בהם ניתן להשיג סמאטרפונים חדשים, ולפעמים אפילו גבוה מהם. סיכוי קטן למצוא סמארפון יד שנייה במחיר משתלם בהתחשב בהעדר אחריות וחוסר ידע על מצבו, האם נפל, האם פגש במים שיגרמו לקורזיה בהמשך וכן הלאה.

ממשק בעברית

בעבר העברית לא הייתה בכל המכשירים, אך כיום אפילו במכשירים הסיניים יש מממשק בעברית אם כי בחלק מהמקרים לא מתורגם טוב.

מעבד, זיכרון, מצלמה

מבחינת מעבד המהירות המינימלית המומלצת היא 1200Mhz והטובה ביותר כיום היא 2.8Ghz במעבד סנאפדרגון 845.

נפח הזיכרון המומלץ כיום נע בין 4-8GB

רצוי מאוד לבחור בנפח הזיכרון הגבוה ככל הניתן

במכשירים הזולים המצלמה איכותית פחות, אבל אם אתם חובבי צילום בחרו במצלמה גדולה.

מה המחירים כיום בשוק

בשנה האחרונה צמחו  עלויות מכשירי הדגל של אפל וסמסונג ל-4,000 שקלים ומעלהה – עד קרוב לכ-6,000 לגירסאות היקרות ביותר עם הזיכרון הגדול ביותר.

אבל חברות כמו חברות איכותיות כמו OnePlus, שיאומי וכו' שמשתמשות לעיתים באותם רכיבי קצה חותכות עד 70 אחוז בעלויות. משתמשים רגילים יכולים למצוא כיום מכשירים בעלות סבירה בטווח של 1500-2500 בלי בעיות ואף פחות..

איפה כדאי לרכוש

אם עניין הזמינות והמהירות חשוב לכם, עדיף לקנות בחנויות הפרטיות או בחנויות היבואן לאחר השוואת מחירים ודאגה לאחריות לתיקונים. אם אתם יכולים לחכות, הכי משתלם לקנות בחנות אונליין גם כן לאחר השוואת מחירים. גם כאן תצטרכו להחליט אם  לחכות יותר זמן לטלפון מחו"ל עבור המחיר.

גוגל נכנסת לשוק הסמארטפונים הזולים – מי מחכה לה

הוצאות על סמארטפונים הולכות וגדלות; איך ניתן לחסוך?