תוכן ממומן    

איך להגדיל את החסכונות

pixabay

אנו נמצאים בתקופה של אי ודאות. עם זאת במידה ואתם מחזיקים בחסכונות, חבל שהם יעמדו במקום. קיימות היום לא מעט אפשרויות שונות להשקעה במסלולים יחסית בטוחים, אשר יכולים לספק תשואות יפות לאורך זמן. דווקא בתקופה בה העתיד לא ברור, חשוב לבצע תכנונים כלכליים אשר בהמשך יאפשרו לנו גמישות גדולה יותר. אז איך מגדילים את החסכונות? על כך בכתבה הבאה.

קרן השתלמות

אחד המכשירים הפיננסיים המשתלמים ביותר עבור כל סוג של השקעות הוא קרן השתלמות. מדובר בכלי אשר בעבר נועד לחיסכון עבור השתלמות מקצועית, אך היום כל אחד יכול להשקיע בו בלי קשר לעתידו המקצועי. קרן השתלמות מאפשרת השקעה לטווח בינוני וניתן לפתוח אותה רק לאחר 6 שנים או יותר. היתרון המשמעותי ביותר של קרן השתלמות הוא שהיא פטורה ממס עבור סכומי השקעה של עד 18 אלף ש״ח בשנה עבור עצמאיים, או עד 2.5 אחוז מהמשכורת המושקעים על ידי העובד ו-7.5 אחוזים מהמשכורת המושקעים על ידי המעסיק. לרוב דמי הניהול בקרנות ההשתלמות השונות לא גבוהים ועומדים על בין חצי אחוז לאחוז. נתונים אלו הופכים את השימוש בקרן השתלמות לאחד הכלים הבולטים בעולם ההשקעות, המאפשרים חיסכון יחסית בטוח ובעיקר מאוד משתלם.

קופות גמל להשקעה

עוד מכשיר פיננסי יעיל מאוד להשקעה לטווחי זמן שונים הוא קופות הגמל להשקעה. מדובר בקופת גמל המושקעת בשוק ההון במסלולים מנוהלים שונים, ועל כן מאפשרת לצבור תשואה טובה יותר מאשר זו הקיימת בחיסכון בבנק. כיוון שמדובר בקופה מנוהלת, ניתן לבחור מסלולים שונים, ומי שמעדיף יכול גם לבחור במסלול בעל סיכונים נמוכים. היתרון של קופות הגמל להשקעה הוא האפשרות למשוך את הכסף מהקופה בכל זמן נתון, ובכך יש למשקיע גמישות רבה במקרה ומצבו הכלכלי משתנה. כמו כן, בהשקעה באמצעות קופות גמל להשקעה, ניתן להחליף את מסלולי השקעות בלי לשלם מס על הרווחים. על כן, ניתן לדוגמה להתחיל בהשקעה בסיכון יחסית גדול, ולאחר תקופה של עליות בשווקים להוריד את רמת הסיכון. החיסרון המרכזי של קופות גמל להשקעה הוא הגבלת ההשקעה בסך של 70 אלף ש״ח לאדם. מצד שני, הדבר הופך אותה למוצר נוח במיוחד עבור השקעות לעתיד הילדים.

פוליסות חיסכון

אפשרות נוספת להשקעה בסיכון יחסית נמוך היא השקעה באמצעות פוליסות חיסכון. מדובר במוצר המשווק על ידי חברות הביטוח השונות, ומאפשר השקעה מנוהלת בשווקי ההון במסלולים שונים. גם פוליסות חיסכון מאפשרות מעבר בין מסלולים ללא תשלום מס על רווחי הון, ובכך מאפשרות גמישות יחסית עבור המשקיעים. כמו כן, מדובר במכשירים המאפשרים הפקדה חודשית, ועל כן נוחים מאוד לחיסכון ארוך טווח עבור יעדים שונים כמו רכישת דירה או חיסכון לילדים. החיסרון המרכזי של פוליסות החיסכון הוא דמי הניהול הגבוהים שלהן ביחס למוצרים אחרים.