קניות באינטרנט    

איך להיזהר מכרטיסים מזויפים להופעות

pixabay
מעודכן ל-08/2019

השבוע גילו קוני כרטיסים להופעה של שלמה ארצי בראשון לציון שהכרטיסים היו מזויפים וזאת לאחר ששילמו  עבורם 290  שקל במקום 350 שקל במקרה אחד שביקש המציע. המציע פנה לקונים באמצעות פרסום בפייסבוק, והתשלום נעשה באמצעות אפליקציית התשלומים פייבוקס של דיסקונט..

כשהקונים ביררו מדוע הברקוד לא עובד גילו שמדובר בכרטיסים מלפני שנה המיועדים בכלל לבמות אחרות.  לאחר המכירות מחק המציע את שם המשתמש שלו מהפייסבוק וחסם את הוואטסאפ. החשד הוא שביצע את ההונאה בכמה אפליקציות תשלומים ולכמה קונים. למזלם של הקונים, בפייבוקס הבינו שבוצעה הונאה והוחזר להם כספם. בשנים האחרונות נמכרו כמה כרטיסים מזויפים, בין היתר לעומר אדם, שקשה להשיג כרטיס להופעה שלו, וכרטיסים של מופיעים מחו"ל, כמו ג'ניפר לופז וגאנס אנד רוזס.

איך להימנע מקניית זיופים? קודם כול עדיף לחשוב מראש ולא להגיע למצב שתקנו כרטיסים מגורם לא רשמי. הדילים הכי טובים הם בקופונים מספיק זמן מראש, ולחברי המועדונים השונים. בכל מקרה, אם אתם קונים כרטיס הגבוה ממחיר עלות, לא רק שזה לא חוקי  ונחשב ספסרות אלא שזה גם מעלה את הסיכוי לנוכלות.

גם המקרה ההפוך שבו ההנחה גבוהה מדי מחשיד. אנשים לא ממהרים להיפטר מכרטיסים מבוקשים במחירים נמוכים מדי. אם יש טלפון,כדאי להתקשר ולברר מי המוכר המדובר. אם הוא עסק, לבקש פרטי עוסק או כל אמצעי גילוי.  אם לא לבקש צילום תעודה מזהה. כדאי גם להתקין אפליקציות המזהות את המתקשר, כמו טרוקולר ומי. במקרים אלו נוכלי עבר מזוהים בקלות, ואם אין זיהוי זה גם כן מעורר חשד.

איך להגיב אם מכרו לכם כרטיסים מזויפים? דווחו ככל המוקדם לחברת האשראי או לאפליקציה על ההונאה. אפשר גם במקרה שנחשפתם לחשוף את פרטי המשתמש הנוכל, בתקשורת או ברשתות החברתיות וכך אתם חוסמים אותו, וכמובן אל תשכחו להתלונן במשטרה. כבר כמה נוכלים נתפסו ככה ותוכלו להגיש נגד הנוכל תביעה.

איפה אפשר למצוא את הכרטיסים הכי זולים להופעות

הופעה בחו"ל – כך תוכלו לחסוך במחירי הכרטיסים!