מובייל וגאדג'טים    

איך להעביר מחשבים וטלפונים בלי להעביר מידע

מעודכן ל-11/2019

הטלפון הישן כבר לא משמש אתכם ואתם רוצים להעביר לילדים? החלפתם טלפון עם חבר? מכרתם מחשב יד שנייה? אתם ודאי מכירים את הבעיה, מה לעשות עם כל המידע השמור בהם? הדבר נכון שבעתיים כשהטלפון כבר נסחר בשוק.

מובן שכדאי וצריך למחוק את המידע הרגיש שלא יגיע לידיים לא נכונות. אבל איך עושים את זה?

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

אפסו את המחשב

איפוס משמעו להחזיר את המחשב או המכשיר למצב שבו קיבלתם אותם מהקופסה, בתנאי שקניתם  אותו ישירות כפי שהוצג אצל יצרן ולא במעבדה שהוסיפה לכם מיליוני אפליקציות חדשות.

ברגע שמאפסים את המחשב, הקבצים נעלמים מעיני המשתמש החדש אך לא נמחקים לגמרי. המידע עדיין נשמר בכונן הקשיח. היתרון הוא שמשתמשים לא מתוחכמים לא יצליחו להגיע לקבצים אבל האקרים ומומחים יצליחו לשחזר בקלות. לכן הפתרון הטוב ביותר הוא לשמור את הדיסק הקשיח בנפרד.

אם אתם רוצים לגמרי להשמיד את הקבצים תצטרכו להשמיד את החומרה, כלומר את הדיסק הפנימי עצמו.

איך משמידים

ההשמדה הפשוטה ביותר היא להשמיד פיזית את הדיסק הפנימי עד שלא יישאר ממנו זכר, דרך אחרת היא אמבטיית חומצה – זו מוחקת כל סימן למידע, אפשר גם באמצעות מגנטיזציה חזקה – אך זו קשה לביצוע. אל תזרקו עם הפסולת, אל תטביעו  וכדומה. זה לא עוזר.

כמובן שאם אין מידע סודי וחיוני, אין צורך לנקוט צעדים דרסטיים אלו.

איך מאפסים

במחשבים אישיים היכנסו להגדרות, למעט מחשבי מק שבהם צריך להשתמש בתוכנה של אפל. אם אתם מעוניינים לשמור את הנתונים לפני המחיקה שמרו אותם בדיסק חיצוני אחר או בענן.

אל תשכחו להתנתק מכל השירותים שלכם, כולל שירותי מדינ חברתית, אימייל ואתרים שאתם מנויים אליהם.

בווינודז מאפסים כך: הגדרות -> עדכונים ואבטחה -> שחזור -> איפוס המחשב; . בחרו למחוק את כל המידע. עבור שחזור מלא להגדרות יצרן: הגדרות -> עדכונים ואבטחה -> שחזור -> עמוד שחזור, שם הקליקו על הקישור "למד כיצד להתקין מחדש את ווינדוס" מה שיקפיץ לכם חלון של מרכז האבטחה של ווינדוס דיפנדר עם האפשרות לאתחול מלא -> הקליקו על התחל והמתינו להתקנה המלאה של ווינדוס.

במק מאפסים כך: אתחל את המחשב (Restart) -> כאשר המק נדלק מחדש החזיקו את כפתור Command ו-R יחדיו עד שתראו לוגו של התפוח באפור. בשלב הזה המחשב יעלה את עמוד ה-macOS Utilities. הקליקו על disk utility -> ו-continue -> ביחרו את הכונן הראשי וביחרו erase -> בפורמט ביחרו MacOS Extended (Journaled) -> ביחרו שוב erase; המתינו לסיום התהליך לאחר מכן אם תרצו תוכלו להתקין את המערכת הפעלה מחדש.

איפוס בסמארטפונים

בניגוד למחשבים האיפוס בסמארטפונים קל יותר. המכשירים של אפל מוצפנים, כך שהפורצים יצטרכו קוד כדי לפרוץ אותם.  לאנדרואיד קל יותר לפרוץ. באנדרואיד צריך להגדיר זאת בסעיף הגיבוי של הגדרות המכשיר.  כיוון שבאנדרואיד לכל מכשיר הגדרות שונות, יש לחפש בשורת החיפוש.

למרות שבסמארטפונים קשה יותר להגיע למידע לאחר איפוס, האקר חרוץ יגיע גם לזה. זה מה שצריך לעשות:

אייפון: הגדרות -> איפוס -> מחק את כל התוכן וההגדרות

אנדרואיד: הגדרות -> חפשו את איפוס בשורת החיפוש של המכשיר -> איפוס לנתוני יצרן

אם אתם מסתבכים,  היעזרו באיש מקצוע אמין או בחבר מומחה.

איפוס סלולרי – למה חשוב לבצע אותו מדי פעם

איך להיזהר מפישינג