אחזקת דירה    

איך לשמור על המיקרוגל

מעודכן ל-03/2019

אל תפעילו מיקרוגל ריק, נקו את הדפנות ואל תניחו חפצים – ועוד

מלבד חומרים אסורים להכנסה למיקרוגל יש עוד דרכים להרוס את המיקרוגל שרובנו לא מודעים אליהם. אלו הדברים שצריל כדי להימנע מכך.:

 

לא להפעיל מיקרוגל ריק

אם שכחנו להכניס כלי ואוכל והפעלנו את המיקרוגל, המיקרוגל  יכול להפסיק לעבוד. אם למיקרוגל אין אובייקט שיספוג את הקרינה, זה גורם להחזר של אנרגיה ולהרס של המכשיר עצמו,  אבל לא כדאי למהר לקנות מיקרוגל חדש, אם בטעות הפעלנו באופן חד-פעמי את המיקרוגל כשהוא ריק. יש להמתין מספר שעות ולנסות להפעילו שוב.

 לנקות את חלל המיקרוגל והמשטח שמתחת לצחת הזכוכית

כשמחממים את המזון ללא הקפדה על כיסוי שלו עם מכסה הייעוד, הנוזלים ניתזים על  דפנות המיקרוגל במהלך החימום.   שאריות המזון שנדבקות לדפנות ממשיכות לספוג אנרגיה ביתר ההפעלות של המכשיר. עם הזמן שיירי המזון שמתחממים גורמים לחלודה ולכליית הממתכת . זה  יכול לגרום לדליפת קרינה מדפנות המיקרו הפנימיים אל מחוץ למכשיר. צריך להקפיד גם לנקות הוא את המשטח שמתחת לצלחת הזכוכית המסתובבת. ברגע שמצטבר לכלוך והגלגלים מפסיקים להסתובב בצורה תקינה הם נגררים וגורמים לשריטות על משטח המתכת שתחתיהם. במשך הזמן הצבע מתקלף והמתכת מחלידה, מה שגורם לזליגת קרינה אלקטרו מגנטית.

 לא לשים חפצים על המיקרוגל

אם המיקרוגל במטבח יש לוודא שיש מספיק מרווח סביב פתחי האוורור, כדי שיהיה לאוויר החם לאן להתפזר. אסור להצמידו למכשיר חשמלי אחר, או לדופן של ארון. גם להניח עליו חפץ אסור, משום שחסימת פתחי האוורור תגרום במשך הזמן לתקלות במכשיר, עקב חימום יתר שלו.

 

 לא לחמם עם דלת פתוחה או שבורה

חשוב לסגור הרמטית את הדלת. חשוב לבדוק את תקינות מנגנון הסגירה של הדלת, ולוודא שהיא יושבת במקומה. אחרת, המיקרוגל יהפוך למסוכן לשימוש מבחינת קרינה. שימו לב ששאריות לכלוך מונעים סגירה הרמטית ובכך מובילים לקרנה

לא לנקות בסקוטש

אסור  לנקות את המיקרוגל עם סקוטש וחומרי ניקוי חזקים מדי  כי במצב של קילוף הצבע בחלל הפנימי של המיקרו, עם הזמן הדפנות יחלידו ואיטום המיקרוגל ייפגע, מה שיגרום לדליפת קרינה.

איך כן לנקות את המיקרוגל

כדאי לקחת צלוחית עם מים ולסחוט בה לימון, ולהשאירו אותו בקליפתו בתוך הצלוחית ולהכניס אותה לתוך המיקרוגל, כך שהכלי יתחמם ויעלה אדים. לאחר מכם יש לנגב את המכשיר. מי שמעוניין להשתמש בחומרי ניקוי, אפשר עם סמרטוט ומעט אקונומיקה, בתנאי שדלת המיקרוגל פתוחה עד שאדי חומר הניקוי מתנדפים. את צלחת הזכוכית ניתן להדיח במדיח הכלים

איך לא להרוס את הלפטופ