מובייל וגאדג'טים    

איך לא להרוס את הלפטופ

מעודכן ל-01/2019

כבל מלופף, הטענת המחשב כל הזמן וטלטול המחשב כשהוא דלוק הורסים את הלפטופ שלכם

מקשים לא עובדים, סוללה קצרה, מסך שרוט ושאר בעיות מעידים שאתם כנראה לא יודעים לעבוד על הלפטופ שלכם. הנה כמה מהסיבות השכיחות בתחזוקה הגורמות לתקלות בלפטופ שיובילו לתיקונים יקרים או לקניית לפטופ חדש

איך לא להרוס את הסוללה

.הטענה לא נכונה של הסוללה מקצרת את חייה תוך כמה חודשים של שימוש, ומונעת מכם את האפשרות להפעיל את המחשב ללא חיבור לחשמל.

בלפטופים ישנים יותר, הסוללה היא סוללת ניקל-מטאל ואילו הלפטופים החדשים יותר עובדים על סוללת ליתיום. ואף שסוללת הליתיום החדשה היא איכותית יותר, גם היא מוגבלת במספר מחזורי הטענה. לרוב היא מאפשרת בין 300 ל-1,000 טעינות מחזוריות (מאפס ל-100 אחוז הטענה), בהתאם לאיכות הסוללה. כמו בסלולרי נצטרך להחליף בשלב מסוים את הסוללה של הלפטופ בשל בלאי.  אם המחשב כל הזמן מחובר למטען, זה מאיץ את בלאי הסוללה. צריך להפסיק את ההטענה ברגע שהסוללה מלאה ולתת לה להתרוקן באופן טבעי. .  אבל אם עובדים עם הלפטופ לאורך זמן כשהוא כל הזמן מחובר לחשמל, הסוללה תשרוד רק חצי שעה במקום שלוש שעותבשלב מסוים. יש גם מחשבי פרימיום עם חיישן, שמזהה את מצב הסוללה ומפסיק את ההטענה ברגע שהסוללה מלאה

 

איך לא להרוס את המסך

הרבה מסכים נשברו בגלל רגע של חוסר תשומת-לב, אומרים מומחים בענף. לעיתים כי הלפטופ לא היה בתוך תיק איכותי ומרופד ונפל אמנם מגובה נמוך אבל בנקודת השבר של המסך. תיק הנשיאה של הלטופ חשוב בייחוד אם מדובר במכשיר יקר יחסית. לפעמים הלפטופ נופל כי הרגל נתקעת בכבל הטעינה של הלטופ ומושכת אותו לכיוון הרצפה. לעיתים ילדים זורקים חפץ לכיוון הלפטופ, או שהמכשיר פשוט לא מונח בצורה טובה על המשטח ומחליק עם תזוזה קלה . תיקון מסך יכול לעלות כמה מאות שקלים ואף 1,500 שקל במחשבים מתקדמים יותר. אם הנייד עלה 7,000 שקל, התיקון ישתלם. אם לעומת זאת המכשיר עלה כ-2,500 שקל והוא כבר כמה שנים בשימוש,כבר עדיף לקנות חדש כי כנראה הדבר מעיד על בעיות נוספות.

 

איך לא להרוס את שקע הטעינה

אם שקע הטעינה מחובר ללפטופ היזהרו לא לתת מכה באזור השקע, מפני שזה גורם למגע לא טוב של השקע ולתקלות בהטענה. החלפת שקע טעינה עשויה לעלות גם 500 שקל עבור הלחמת שקע חדש.  אם הלפטופ ישן במיוחד כבר עדיף לקנות חדש".

איך לא להרוס את רכיבי הלפטופ הפנימיים  – כבל מלופף

אם הפעלתם את הלפטופ כשכבל הטעינה שלו מלופף אז הכבל יכול לשלוח חשמל במתח לא נכון, וזה יכול להרוס חלק מהרכיבים הפנימיים של הלפטופ.

איך לא להרוס את הדיסק

זה רלוונטי בעיקר למחשבים ניידים ישנים עם דיסק קשיח שפועל באמצעות מחט מכאנית. אבל כיום מרבית המחשבים החדשים נמכרים עם כונן קשיח מסוג SSD שעמיד יותר לתנודות ונענועים. אם אין לכם כונן SSD, היו הרבה יותר זהירים בעת הזזת המחשב. הקפידו לכבות ולהדליק אותו שניתם.

עלות שדרוג הכונן היא 700-500 שקל. אם מדובר במחשב חדש אולי זה משתלם, אבל לא במחשבים ישנים.

מחשבים חדשים של לנובו