מדריכי צרכנות    

איך לתכנן חתונה כלכלית בלי לאבד את בן הזוג

מעודכן ל-12/2019

אם פעם אמרו שרק נשים הן שקובעות מה יהיה בחתונה, בעידן השוויוני יותר של היום זה כבר לא נכון ולכל אחד יש העדפות משלו, לכן חשוב להגדיר מראש את התוכניות, מה חשוב לכל אחד וכמובן תקציב. ככה תוכלו לתכנן תקציב הגיוני יותר, ולשלם פחות או לוותר על שירות ששניכם מוכנים להתפשר עליו.

לא חייבים לשרוף את הכיס. נכון, לא יהיו לכם הרבה ימי חתונה וזה יום שתזכרו כל החיים, אבל יש גם יום שאחרי והתחלה של חיים משותפים בחובות יכולה להעיב על כל הקשר. יש אפשרויות למצוא אופציות זולות יותר, כמו קנייה מהאינטרנט, יד שנייה, שימו לב האם אתם יכולים לקבל אותו שירות, בלי התוספת לחתן, לכלה, לכולה. תתפלאו כמה זה מוזיל שירותים ומוצרים זהים.

חישוב ההוצאות צריך להיות ביחס להוצאות שלכם ולהכנסות שלכם ולא ביחס לחתונות שראיתם אצל אחרים או כמה צריכה לעלות חתונה. אל תתפתו להצגת סכומים קטנים. כשתכפילו במספר השולחנות יתגלה המספר האמיתי. עכשיו תנכו את הסכום מהמשכורת שלכם ומההוצאות, עדיין כדאי?

אם אתם מתלבטים במה לקצץ, איזה טרנד לא באמת נחוץ, שאלו חברים שכבר התחתנו. מיקום, שעה, יום בשבוע ועונה יכולים לקצץ עלויות. חתונה שלא במרכז עולה פחות, חתונה שלא בסוף השבוע עולה פחות, חתונת שישי בצהריים עולה הרבה פחות. עונת החתונות היא לרוב מל"ג בעומר עד אחרי החגים. כל יום אחר יעלה הרבה פחות.

טרנד do it yourself יכול להתאים גם לחתונות, ואם לכם או לחבריכם יש כישרון, למה לא לנצל אותו? בדקו שאתם לא חורגים מהתקציב ואל תסתמכו רק על צ'קים, אלו לרוב לא מכסים את החתונה.

מהו מחיר מנה לאירוע: מחיר מנה בחתונה, ברית ובר או בת מצווה

זה שיר אהבה פשוט: איך בוחרים תקליטן לחתונה?

סיי צ'יז: איך בוחרים צלם לחתונה וכמה זה עולה?