מדריכי צרכנות    

מהו מחיר מנה לאירוע: מחיר מנה בחתונה, ברית ובר או בת מצווה

מעודכן ל-10/2019

מחיר המנה הוא המחיר העיקרי של האירוע ולמעשה מדובר במחיר שכולל את שכירת האולם. המחיר משתנה בהתאם למיקום האולם ולעונות השנה, ואף ליום בשבוע, כך בקיץ המחירים גבוהים יותר וכן באזור המרכז יקר בהרבה, וככל שמתרחקים ממנו המחירים יורדים.

מחיר מנה לחתונה

כך בקיץ למשל נמצא מחיר מנה 370 שקל בתל אביב לעומת 300 שקל בחורף. בירושלים לעומת זאת בדרום הארץ ובצפונה נמצא גם 185 שקל למנה בקיץ ו-170 שקל בחורף.

מחוץ לתל אביב נמצא מחירים גבוהים גם בנתניה ובקיסריה. באולם בנתניה נמצא אף 450 למנה ובקיסריה 300-350 למנה. על ימי חמישי תאלצו להוסיף בין 10%-12% למחיר המנה, על שישי בצהריים לעומת זאת תשלמו פחות 10%. יש גם קיבוצים שבהם צריך לשלם דמי שכירות לקיבוץ –  על סך 17 אלף שקל על כל יום החתונה.

מה כולל מחיר המנה

האולם יכול לקבוע ששירותים כמו תאורה והגברה יהיו בנפרד או לגלם אותם במנה. עלות תאורה, מסכים והגברה 5,000-10,000 שקל, תלוי בגודל האולם והאירוע.

אפשר גם לחסוך במנות של האולם ולהזמין שירותי קייטרינג. קייטרינג טוב עולה בין 180 שקל  ל 280 שקל למנה בממוצע. גם כאן  המחירים כמובן עולים ויורדים לפי  עונות השונה, המיקום, שם וסוג הקייטרינג ואיכות הבשר. בנוסף מחיר המנה של הקייטרינג יורד בהתאם למספר המוזמנים שעליהם אתם מתחייבים מול הקייטרינג. ככל שיש יותר מוזמנים המחירים יורדים. בכל מקרה אי אפשר לדעת בוודאות, לכן הפחיתו 10%-20% מהמוזמנים הבטוחים שלכם.

כך אפשר לומר שמחיר המנה כולל את שכירת האולם, את הקייטרינג או המנות המוכנות באולם, את המלצרים והברמנים ומע"מ. לעתים תאורה והגברה. המחיר אינו כולל לרוב שתייה חריפה ועיצוב, צילום, די.ג'יי ועוד.

מחיר מנה בברית

ברית, גם בגלל השעות וגם בגלל מספר המוזמנים עלותה נמכה יותר בהשוואה לחתונות ולבר מצוות ואפילו לאירועי חברה. המחיר הוא 250-90 שקל. גם כאן מיקום האירוע, המועד שלו והשעה קובעים.

מחיר מנה בבר ממצווה

מחיר מנה לבר מצווה רגיל עומד על 130-210 בימי חמישי בשיא העונה, אבל על אירוע יוקרתי תשלמו 180-360 שקל.

כמה עולה מנה במסעדת שף לעומת מסעדה רגילה

זה שיר אהבה פשוט: איך בוחרים תקליטן לחתונה?

ניפגש בשמחות: איך בוחרים מקום לחתונה?