תוכן ממומן    

איך נקבעת העלות של קידום אתרים אורגני – ומהי התועלת?

קרדיט shutterstock

קידום אתרים אורגני – ובקיצור המוכר, SEO (ראשי תיבות של המונח Search Engine Optimization שכבר אינו מדויק אבל בכל זאת השתרש) – הוא תהליך שאורך מספר חודשים ולפעמים גם יותר. באופן טבעי כל עסק ששוקל לצאת לדרך הזו מבקש לדעת מהן העלויות הצפויות לו, ומהי התועלת שתניב ההשקעה. בכתבה זו תמצאו מידע שיעזור לכם להבין למה משמש התקציב שמוקדש לקידום אורגני ואיך אפשר למדוד את הרווחים מהתהליך.

מה כולל הקידום האורגני?

כל תהליך קידום אורגני מותאם באופן ספציפי לאתר שאותו רוצים להזניק אל החלק העליון של דפי החיפושים הרלוונטיים – אבל ככלל יש 3 מרכיבים עיקריים ל-SEO: אופטימיזציה טכנית של האתר, יצירת קישורים אליו מאתרים איכותיים והוספת תוכן, גם כן איכותי, לאתר.

המרכיב הראשון כולל בדיקה של פרמטרים רבים: זמן הטעינה של כל עמוד, תגיות מטא (הכותרת והתיאור שמופיעים בתוצאות החיפוש), תגיות של תמונות ו-וידאו באתר עצמו, מפת האתר, הגדרת כותרות נכונה בכל עמוד כדי שתהיה בו היררכיה ברורה, לינקים שבורים ועוד. זהו מרכיב יחסית קבוע שהעלות שלו לא גבוהה.

מחיר הקישורים לאתר

המרכיב השני, בניית פרופיל קישורים שיובילו אל האתר, עשוי להיות יקר יותר. חשוב להדגיש שהלינקים עצמם לא עולים כסף – על-פי החוקים של גוגל אסור לקנות קישורים – אבל עבור התוכן שבתוכו נמצא כל קישור לאתר יש כמובן צורך לשלם.

בנוסף, ככל שרוצים לינקים מועילים יותר, כך חשוב לבחור אתרים סמכותיים יותר (מבחינת גוגל). אתרים אלה באופן טבעי מפרסמים אצלם רק תוכן איכותי, ותוכן כזה יהיה יקר יותר.

שדרוג חוויית המשתמש באתר עצמו

בנוסף לתוכן שאותו מפרסמים באתרים אחרים, קידום אורגני כולל כאמור גם הוספת תכנים לאתר עצמו כדי להבטיח חוויית משתמש אופטימלית. גם לתכנים אלה יש כמובן עלות בלתי מבוטלת. המשוואה פשוטה: ככל שנקודת המוצא של האתר מבחינת הדירוגים שלו בגוגל נמוכה יותר, וככל שהתחום שבו הוא פועל תחרותי יותר (מבחינת הנוכחות במרחב הדיגיטלי) – כך נדרשים תכנים רבים יותר וטובים יותר, והמחיר של התהליך יהיה גבוה יותר.

תועלת ארוכת טווח שניתנת למדידה

כשמפקידים את מלאכת הקידום האורגני בידי חברה מנוסה, כמו למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל, מובטחת לכם תועלת גבוהה – ובהתאם יחס עלות-תועלת אופטימלי.

עוד חשוב לציין שאחד המאפיינים הבולטים של קידום אורגני, ובעצם של השיווק הדיגיטלי באופן כללי, הוא היכולת לקבל תמונת מצב מדויקת באופן שוטף, כך שהתועלת ניתנת למדידה. לשם כך יש להגדיר עוד לפני היציאה לדרך את המדדים הרלוונטיים – למשל נפח התנועה לאתר בכל חודש, מספר הגולשים שממלאים טופס יצירת קשר באתר בפרק זמן מסוים, היקף המכירות כשמדובר על חנות אינטרנטית וכו'. אנשי מקצוע מיומנים יודעים להפיק דוחות מפולחים היטב ולהנגיש אותם ללקוח – כך שהוא יוכל לדעת בדיוק מה הניב ה-SEO.