דגמי יונדאי, מיצובישי, מאזדה ועוד יעלו באלפי שקלים
מ-1 באפריל נכנס העדכון הרביעי לנוסחת המס הירוק. נוסחה זו קובעת את מחירי המכוניות החדשות המשווקות בישראל לפי הקלות המס שמקבלות. לאחר העדכון רוב דגמי המכוניות החדשים המשווקים בישראל יתייקרו באלפי שקלים.
הסיבה היא שעל כל המכוניות החדשות המשווקות בישראל מוטל מס קנייה בגובה 83%. ממס קנייה זה מנוכים סכומים המגיעים עד לכ-17 אלף שקל, לפי פליטת המזהמים של הרכב. הנוסחה החדשה לזיכוי מס חמורה יותר, ומכוניות שנחשבו בעבר ידידותית לסביבה אינן מתאימות לתקנים החדשים ולכן מתייקרות. אילו מכוניות יתייקרו? רשימה חלקית
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
יונדאי
יונדאי I 10
בין 2,000 ל-3,000 שקל
יונדאי טוסון ככל הנראה ב-3,000 שקל
יונדאי איווניק לא תתייקר
מיצובישי
מיצובישי אאוטלנדר בין 2,000 שקל ל-4000 שקל בהתאם לדגם
מאזדה
מאזדה 6 ב-6000 שקל
טויוטה
טויוטה פריוס לא תתייקר
טויוטה קורולה היברידית לא תתייקר
קיה
קיה פיקנטו ב-2,500 שקל
הסיבה להתייקרות היא היא כניסתן של תקנות זיהום חדשות לתוקף באירופה. התקנות, שנקראות WLTP מקצצות באגרסיביות במידת המזהמים שמותר למכונית לפלוט
ההתייקרות משתקפת גם באבזור. בדגמים מסוימים רשימת האבזור הצטמצמה, בעיקר בחלקים שעליהם "ניתן לוותר", לדעת יבואני הרכב. בין האביזרים: משטחי טעינה אלחוטיים לסמארטפון, מערכות מולטימדיה, כריות אוויר במספר נדיב מעבר לשש ההכרחיות וחימום למושב – כל אלה צפויים להיעלם מן הקטלוגים של יבואני הרכב. נציין כי חברות הליסינג מיהרו להצטייד בחודש האחרון במכוניות זולות לפני העלייה, אך אלה ייגמרו במוקדם או במאוחר ואז חברות הליסינג יצטרכו לשאת בהתייקרות, כלומר: מחיריהן של עסקאות הליסינג צפויים לעלות. יתרה מכך, מעריכים גורמים בענף, תתייקר גם תחזוקת המכוניות (קרי טיפולים) כדי לכסות על הפסדי היבואנים.
מ-2022 אלו הדברים שחייבים להיות בכל רכב