חדשות    

אין ביטוח משלים ל-40% מהתושבים בפריפריה

קרדיט: shutterstock

ביטוח משלים הוא ביטוח של קופות החולים שנועד לכסות אירועים נוספים על מה שמכוסה בסל הבריאות תמורת תשלום, במכבי וכללית זה נקרא זהב, בלאומית כסף ובמאוחדת עדיף. אלא ששיעור המבוטחים בביטוחים משלימים בפריפריה עומד על 60% בלבד ממבוטחי קופות החולים לעומת 78% בכלל הארץ, לפי הדו"ח השנתי של משרד הבריאות ל-2018..

חברי קופת חולים מאוחדת  מודעים פחות לביטוח המשלים ובה רק 36% מהחברים בפריפריה מבוטחים.

גם במגזר הערבי  המצ בלא מזהיר ושיעור המבוטחים בביטוח משלים עומד על 40%. כך שנוסף על מחסור ברופאים ובבתי חולים הגרים בפריפריה חוסכים בבריאות.

בשורות טובות יותר הן ששיעור המבוטחים בתוכניות הביטוח המשלים מתוך כלל מבוטחי קופות החולים עלה מ־75% בסוף 2017 ל־76% בסוף 2018. ל־6.65 מיליון מבוטחים. העלייה חלה בכל רחבי הארץ.

ב־15 השנים האחרונות, מסוף 2003 ועד סוף 2018, גדל מספר המבוטחים בתוכניות הביטוח המשלים ב־46% לעומת עלייה של 29% במספר המבוטחים בקופת חולים.

עם זאת, שיעור העלויות הרפואיות נטו (הסכום שהולך להוצאות רפואיות מתוך דמי החבר) ירד מ־85% ב־2017 ל־82% ב־2018. התוכניות שבהן נרשם שיעור העלויות הרפואיות הגבוה ביותר הן "מכבי שלי" עם 91% ו"כללית מושלם" עם 89%.

עוד עולה מהדוח כי מבוטחי השב"ן בקופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת בירושלים, מנצלים באופן תכוף יותר את האפשרות לבחירת מנתח, כך על פי פילוח סוג הכיסויים הרפואיים. לעומת זאת, בצפון, בדרום ובשומרון מנצלים את האפשרות הזו הכי פחות. את אפשרות חוות הדעת השנייה מנצלים בעיקר באזור תל אביב, המרכז וירושלים. בצפון ובשומרון מנצלים את האופציה הזאת במידה הפחותה ביותר.

את שירותי ההריון והלידה הנוספים מנצלים באופן התכוף ביותר בתל אביב, במרכז ובשרון. בצפון ובשומרון, לעומת זאת, מנצלים זאת באופן הנמוך ביותר. שירותי רפואת השיניים מנוצלים באופן התכוף ביותר באילת, בדרום וביהודה. בצפון ובשומרון הם מנוצלים הכי פחות. את קבלת התרופות והחיסונים בשב"ן מנצלים לרוב באזור תל אביב, הצפון, הדרום ויהודה. לעומת זאת, הם מנוצלים הכי פחות במרכז ובירושלים

כמה שילמנו על ביטוח משלים? 71 מיליון שקל (ולפעמים זה מיותר).

קופות גמל ימכרו מוצרי ביטוח משלימים