חדשות    

אישום בפרשת חשבונות לא מדווחים בבנק UBS בשוויץ; בן 72 חשוד בהעלמת 39 מיליון מפעילות ברומניה

תמונה:PIXABAY

חקירה נוספת בפרשת חשבונות בנק לא מדווחים של ישראליים בבנק UBS בשוויץ, שנחקרה ע"י חקירות מס הכנסה חיפה והצפון ברשות המסים, הבשילה לכדי הגשת כתב אישום. עו"ד אלעד פנחס מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגיש לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד יוסף ווג (72) מרמת השרון בגין העלמת הכנסות מפעילותו ברומניה בהיקף של יותר מ-39 מיליון שקל.

עד לפני מספר שנים היה נהוג לחשוב שמי שפותח חשבון בנק בשוויץ מוגן מפני עינה הפקוחה של רשות המס הישראלית.

בשנת 2014 הונהג נוהל "גילוי מרצון" שמאפשר לישראלים המנהלים עסקים בחו"ל ומחזיקים בחשבונות בנק בשוויץ להלבין את הונם.

על פי הוראות הנוהל, נישום יוכל לגלות את נכסיו ולהצהיר על הכנסותיו שלא דווחו, לשלם את המס הנגזר מהן וזאת במידה שיעמוד בתנאים המפורטים בנוהל.

אבל מסתבר שלא כולם ניצלו את ההזדמנות ורשות המיסים ממשיכה להגיש כתבי אישום כלפי ישראלים שבוחרים להעלים את הכנסות שלהם בחו"ל.

כזכור, בשלהי שנת 2014, משרד חקירות מס הכנסה חיפה והצפון ברשות המסים, פתח בחקירה גלויה מורכבת ורחבת היקף נגד ישראלים המחזיקים בחשבונות בנק לא מדווחים בבנק UBS  בשוויץ. עשרות ישראלים נחקרו בפרשה והוגשו כבר מספר כתבי אישום ע"י פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

ווג הוא מהנדס כימיה בהשכלתו, כעולה מכתב האישום, במסגרת עסקיו ברומניה היה בעלים בחברת ריגל גולד, העוסקת במכירת תכשיטים לחנויות באמצעות האינטרנט, בעלים בחברת כימטקס העוסקת ביבוא כימיקלים לרומניה, היה בעלים של כ-1/3 ממניות חברת דאצ'יה. ברשותו של הנאשם היו חשבונות בנק זרים (חשבון בבנק BRD ברומניה ושני חשבונות בבנק UBS בשוויץ) וכן חשבונות בנק בישראל.

לפי כתב האישום, הנאשם התחמק מתשלום מס בסך 10.6 מיליון שקל ממכירת מניותיו בחברת דאצ'יה (שווי מכירת מניותיו היה בהיקף של יותר מ-60 מיליון שקל), וזאת תוך נקיטת מספר פעולות מרמה אשר נועדו להסתיר את מעשיו.  

בנוסף לכך נאשם ווג כי לא דיווח על הכנסות מדיווידנדים שקיבל מחברת כימטקס וחברת ריגל גולד וכן לא דיווח על הכנסות פאסיביות נוספות.

מצוין בכתב האישום כי בנובמבר 2015 לדרישת מס הכנסה, הנאשם הגיש דוח "פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל" וציין כי הכנסותיו הן מעבודתו כשכיר בחברת תמיר צומן בע"מ וכן הכנסות מריבית ושוק ההון. הוא לא ציין כי הוא בעל מניות או שותף בחברה כלשהי והסתיר את שותפותו בחברות כימטקס וריגל גולד, הוא דיווח רק על חשבונו בבנק UBS בשוויץ ואחד החשבונות בישראל והסתיר את החשבון ברומניה אליו נכנסו הכנסותיו מחברות כימטקס וריגל גולד ואת חשבונו הנוסף בישראל.

גילוי מרצון ליהלומנים – רשות המיסים עוזרית ליהלומנים מול הבנקים