שוק ההון    

אלקטרואד – נכנסה לבורסה בדלת האחורית; מה יש לה להציע למשקיעים?

חברת אלקטרואד מצטרפת לבורסה בתל אביב דרך עסקת מיזוג (רכישה במהופך) עם ביומדיקס.  שתי החברות פועלות בתחומים שונים לגמרי – ביומדיקס היא חממת חברות הזנק בתחום הביוטק, אם כי לאט לאט הפורטפוליו שלה מתכווץ. אלקטרואד היא סטטארט אפ שדרכו ניתן להניע רכבים חשמליים דרך הפיכת הכביש למעין מסילה שדרכה ניתן להטעין את הסוללה של הרכב.

אחרי שהדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את ההסכם, אישרה האסיפה הכללית את המיזוג בין שתי החברות והצדדים פועלים להשלמת יתר התנאים המתלים לעיסקת המיזוג. אלקטרואד, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות בתחום הכביש החשמלי החכם, תתחיל בעצם להיסחר בבורסה בתל אביב, כשבמקביל ישתנה גם שמה של ביומדיקס לאלקטרואד.

מלבד הסכום הקובע לעיסקת המיזוג בסך של כ-10 מיליון ש"ח, עם ובכפוף להשלמת העסקה, צפויים להיכנס לקופת ביומדיקס, כ-6.5 מיליון ש"ח בגין מימוש כתבי אופציה ב' ו-ג' אשר הוקצו לחברת דן. בנוסף, ככל שימומשו במלואם כתבי אופציה סדרה ד' אשר יוקצו לדן במועד השלמת המיזוג, תוספת המימוש הכוללת הנוספת לקופת החברה הממוזגת הינה 5 מיליון ש"ח. מלבד האמור לעיל, צפויה לקבל אלקטרואד, בכפוף להשלמת המיזוג ולקבלת כתב אישור סופי, סך של 4.05 מיליון ש"ח מרשות החדשנות, במסגרת התכנית הלאומית לתחבורה חכמה של משרד ראש הממשלה, שמטרתה הפחתת התלות העולמית בנפט על ידי הפיכת ישראל למוקד של תעשייה וידע בתחום תחליפי הנפט והתחבורה החכמה.

אלקטרואד רואה בחברת דן, המובילה בתחום התחבורה הציבורית וחלוצה בתחום האוטובוסים החשמליים, כשותפה אסטרטגית טבעית לקידום והטמעה של הטכנולוגיות המפותחות על ידי החברה. אלקטרואד ודן הביעו את כוונתן לפעול בשיתוף פעולה, בכל הנוגע לפעילות הקשורה לתחבורה ציבורית בישראל.

אלקטרואד מתעתדת "לסלול" את הדרך עבור הטמעת תחבורה חשמלית ירוקה בעזרת טכנולוגיה חדשנית המאפשרת העברת אנרגיה באופן אלחוטי תוך כדי נסיעה עבור כלי רכב חשמליים.

פעילותה של אלקטרואד הינה פיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", אמורה לאפשר הנעה וטעינה של כלי רכב לאורך הכביש הנ"ל באמצעות העברת אנרגיה אלחוטית. הטכנולוגיה המפותחת על ידי אלקטרואד מבוססת על תשתית סלילים המוטמנת מתחת לפני השטח של נתיב הנסיעה, וככל שיסתיים פיתוחה בהצלחה תאפשר העברת אנרגיה באופן אלחוטי ישירות לכלי הרכב הנעים על הנתיב. העברת האנרגיה האמורה, תשמש להנעת כלי הרכב תוך כדי נסיעה בנתיב הכביש החכם במטרה להפחית את גודל הסוללה הנדרש ואת הצורך בהטענתה ולאפשר הגדלה משמעותית של טווח הנסיעה.

הטכנולוגיה ניתנת להתקנה על כל רכב חשמלי קיים. אלקטרואד מתכננת לפנות תחילה לשוק התחבורה הציבורית העירונית מאחר ושוק זה משרת מיליוני אזרחים, דורש פתרון ירוק ושקט ונע במסלולים קבועים.