חדשות    

לאחר שנים של עיצומים ושיבושים – אל על חתמה הסכם עם הטייסים שלה

בחודשים האחרונים חששו נוסעים רבים לרכוש כרטיסי טיסה באל-על מפני שידעו שיש סיכוי, יותר מסביר, שהטיסה לא תצא בזמן. הסיבה לכך היתה עיצומי הטייסים שדרשו שיפור בתנאי השכר והעבודה שלהם. היום הגיע לסופו הסיכסוך הממושך שנמרח על פני מספר שנים אשר גרם לאל-על הפסדים כספיים גדולים ובעיקרר נזק תדמיתי קשה.

היום מדווחת אל-על כי  נחתם הסכם בין החברה ובין נציגות העובדים והסתדרות העובדים החדשה המבטא את ההסכמות שהושגו בין החברה לטייסים. תוקף ההסכם החדש הוא לשש שנים והוא נכנס לתוקף החל מה-1 לנובמבר.

מאל על נמסר כי המו"מ נערך על רקע הצורך בהתייעלות והתאמות במתכונת הפעילות של הטייסים לאור התיקון לתקנות הטיס (הפעלת כלי טיס. התיקון לתקנות מאמץ לדין הישראלי את ההסדר הקיים בתקנות האמריקאיות בנוגע לניהול עייפות של טייסים (FTL), כגון, תקופות מנוחה מינימאלית בין טיסות וכדומה.

להערכת החברה, ההסכם אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה העסקיות של החברה.

ההסכם קובע מנגנונים אשר צפויים לאפשר הפעלה מסחרית יעילה יותר בעידן הרגולציה התעופתית החדשה ותועלות – הן לחברה והן למגזר הטייסים – ובכלל זה צפוי לאפשר צמיחה בפעילות החברה, הפעלת החברה בצורה יעילה יותר תוך התאמה לדרישות התיקון לתקנות וכן שיפור באורחות החיים של הטייסים. כמו כן, כולל ההסכם מיסוד מנגנונים ופרקטיקות שתכליתם קיום דיאלוג יעיל ורציף בין החברה לבין הטייסים.

מאל על נמסר כי הסוגיות העיקריות אשר הוסדרו במסגרת ההסכם הינן: הסדרת היבטים תפעוליים כגון התייעלות בהרכבי הצוותים בטיסות החברה, מנגנון הצבת הצוותים, הסדרת מגבלות תכנון, הסדרת כללי איוש מלא של טיסות החברה, מנגנון כוננות, זמני מנוחה, ימים ללא פעילות, הקמת צי אחוד לציי הבואינג 777 ו- 787 של החברה אשר יאפשר הכשרת טייס לשני סוגי המטוסים במקביל לעומת המצב כיום, וכללי הסבות והדרכות טייסים כתוצאה מסגירת ציי הבואינג 747 ו- 767 של החברה.

ההסכם קובע גם הסדרים בקשר לתגמול הטייסים ובכלל זה כולל מנגנון לגידור המסגרת התקציבית לעלות שכר הטייסים, הסדרים בדבר ביטול רכיבי שכר משתנים מסוימים (כגון פיצויים שונים בגין פעילות טיסתית) תמורת העלאת השכר הקבוע, הסדרים בדבר גילום, מיסוד מנגנון תמריץ לטייס בגין עמידה בתכנית הטיסות האישית וכן קביעת מנגנון מענק ותוספת שכר מותני רווחים. עוד קובע ההסכם מכסה מוסכמת על ידי הטייסים של חכירות רטובות של מטוסים, מנגנון יישוב חילוקי דעות, התחייבות הטייסים לשקט תעשייתי למשך תקופת ההסכם ועוד.

במכתב ששלח מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין לעובדיו נכתב כי :"

ההסכם שנחתם מבוסס על התייעלות משמעותית ומאפשר הפעלה מסחרית יעילה של החברה, לצד שיפור באורחות החיים של הטייסים. ההסכם מאפשר לחברה ולטייסיה, לבצע את ההתאמות הנדרשות כפועל יוצא מתקנות הטיס החדשות שאומצו ע"י מדינת ישראל ולמעשה מאפשר לנו לפעול בצורה טובה יותר, גם  בעידן החדש של כניסת התקנות החדשות לתוקף.

מדיניות השמים הפתוחים מביאה לתחרות פרועה מאוד בנתב"ג. חדשות לבקרים אנו מתבשרים על חברות תעופה חדשות המגיעות לישראל ואם לא די בכך מחירי הדלק גבוהים מאוד ואליהם מצטרף רצף החלטות רגולטוריות המקשות עלינו להתמודד, כאשר בחלק מהמיקרים ידינו כבולות והתחרות אינה שיוויונית והוגנת.

המציאות מחייבת את כולנו לשנות את התרבות הארגונית ואת הדרך בה אנו מתנהלים, זאת כדי להבטיח את עתידה של אל על.

אני  מאמין כי יחד נדע להתמודד עם כל איום, עם כל אתגר ולצאת מהתחרות מנצחים כשידנו על העליונה."