חדשות    

אל תספידו את הקניונים: דור ה-Z מעדיף לקנות בחנויות פיזיות

מעודכן ל-11/2019

מסקר אמריקאי שנערך לקראת עונת קניות החגים עולה כי בני 22-18 צפויים פחות לבצע רכישות מקוונות והם מתייחסים לקניון כאל מקום בילוי החביבים עליהם ביותר: חנויות "הכול בדולר" ומוצרי אלקטרוניקה

בני דור ה-Z הם אמנם הדור הראשון שגדל על טלפונים סלולריים ולפטופים, אך את הקניות שלהם הם מעדיפים לעשות דווקא בחנויות הפיזיות. כך עולה מסקר שערכה חברת הייעוץ NPD גרופ לקראת עונת קניות החגים.

לעומת המילניאלס ודור ה-X, בני 18-22 צפויים פחות לבצע רכישות אונליין. זאת משום שאין להם כרטיסי אשראי, והשופינג נתפס עבורם כבילוי. כך טוען מרשל כהן, יועץ קמעונאות בכיר ב-NPD. "סטודנטים מגיעים הביתה, ויש להם הזדמנות לצאת לקניות עם בני משפחה או חברים", ציין. לדבריו, עבור הצעירים הקניון משמש מקום בילוי ואכילה.

"הצרכנים הצעירים נמצאים בשלב הגילוי", אומרת סטפני וויסינק, אנליסטית בג'פריז, ולדבריה, הם עדיין מגבשים דעה על מותגים. "תהליך הגילוי בחנויות הוא הרבה יותר עמוק. ההתנסות, המדידות, ההתרועעות עם אחרים".

חדשות טובות לקמעונאים

על פי הסקר, כ-30% מבני דור ה-Z מתכננים להוציא יותר כסף השנה בעונת החגים, לעומת השנה שעברה. שיעור דומה יתחיל את הקניות בבלאק פריידיי – השיעור הגבוה ביותר מבין כל הקבוצות הדוריות.

ההעדפה של צעירים להגיע לחנויות הפיזיות היא בבחינת בשורות טובות עבור החנויות הקמעונאיות, שמתקשות לשרוד מול המתחרות המקוונות. כך למשל, לקראת האלווין, רוכשי התחפושות נטשו את החנויות הפיזיות לטובת הקניות המקוונות, ו-85% בחרו באמזון. כך עולה מדוח שערכה eCom Market Benchmark.

רוב המילניאלס, בני 23-28, יבצעו את קניות החגים אונליין. למעלה מ-20% מהם יתחילו לערוך את הקניות בבלאק פריידיי, מקום שני אחרי דור ה-Z. בנוסף, מילניאלס צפויים יותר מכל שאר הדורות לערוך קניות בחנויות הכול בדולר (19%) ולרכוש מוצרי אלקטרוניקה (46%).

דור ה-X, בני 39-54, צפוי לייצר את מירב ההשפעה מבחינת ההוצאה על מתנות. "הם קונים עבור שלושה דורות, הם עצמם, ילדיהם והוריהם", ציינה וויסניק. מבין הבייבי בומרז, בני 55-73, 57% מתכננים להתחיל את קניות החגים לפני חג ההודיה שחל בסוף נובמבר. לעומת שאר הדורות, הם צפויים לבצע את רכישותיהם בעיקר בחנויות כלבו וברשתות גדולות.

בנוסף לכך, מסקר שפרסם החודש בנק ההשקעות UBS, עולה כי יותר ויותר צרכנים מגיעים לקניונים כדי לאכול, ולא בשביל לערוך קניות. על פי UBS, שיעור של 25% מקניות הבגדים בארה"ב מתבצעים אונליין, נתון שצפוי לצמוח ל-31% עד 2023.

"צרכנים מעידים שהם מגיעים לקניון בעיקר כדי לאכול או לבלות עם חברים ולא כדי לעשות קניות בבתי הכלבו", ציין האנליסט ג'יי סול. "זו השנה השישית ברציפות שהצרכנים בארה"ב אומרים כי הזמינות של הקניות המקוונות גורמת להם לוותר על קניונים ואאוטלטים". על פי UBS, שיעור האנשים שמגיעים לקניונים כדי לרכוש בחנויות כמו מייסי'ס וג'יי.סי פני צנח ל-20% השנה לעומת 25% ב-2018. זאת בעוד שיעור האנשים שמגיע לקניון כדי לאכול טיפס ל-7% מ-4%, בהובלת הדור הצעיר.

אמזון נכנסת לארץ – הקניונים יהפכו לבתי אבות; מדד המחירים יירד!

המדינה תעודד תחרות: הסדרי הבלעדיות בקניונים יבוטלו