חדשות    

אם הנפט לא יירד למחיר של 9 דולר לחבית, בעתיד לא יוכל להתחרות באנרגיה המתחדשת

אם פעם טענו שאנרגיה אקולוגית אומנם טובה יותר לאוויר אבל יקרה מדי לעומת החלופה של הנפט, המצב עומד להשתנות. פרויקטים של אנרגיה מתחדשת שישולבו בכלי רכב חשמליים המונעים על ידי סוללה יפיקו עד פי שבעה יותר אנרגיה שימושית ממכוניות המונעות באמצעות בנזין, ובאותה השקעה; זאת, לפי חישוב המתבסס על מחירי הנפט הנוכחיים. כך לפי ענקית הבנקאות הצרפתית BNP פריבה.

כדי שהנפט יהיה תחרותי לעומת  האנרגיה המתחדשת הוא יצטרך לרדת למחיר של 10-9 דולר לחבית ולרדת לרמה של 19-17 דולר לחבית כדי שהדיזל יישאר תחרותי בתחום. נכתב בדוח של BNP

מסקנת הדוח היא: "בשביל אותה השקעה היום, תופק הרבה יותר אנרגיית שמש ורוח עבור כלי רכב חשמליים מאשר אנרגיה מנפט שנרכש בשוק. אלו מספרים מדהימים, והם מראים שהכלכלה של אנרגיה מתחדשת, בצירוף כלי רכב חשמליים, צפויה להפוך לדבר כדאי ביותר בעשור הקרוב".

בדוח הוטבע המושג "החזר אנרגיה על הון שהושקע"כלומר מדד של הכסף שהושקע בנפט ובאנרגיה מתחדשת, וההבדל באנרגיה שמופקת מהשניים כשהיא משמשת לתחבורה.  עם זאת יעברו כמה שנים עד שהמצב ישתנה. נזכיר שהאנרגיה הסולארית ואנרגיות הרוח מהוות כיום רק 3%  מתפוקת האנרגיה לעומת כיותר מ-30% בנפט – כך שעוד חזון למועד.

לצד הנפט והאנרגיה המתחדשת גורמי אנרגיה אחרים הם  גז טבעי, פחם ואנרגיה גרעינית – אטום או שני אטומים אשר מתפצלים לגרעינים קטנטנים על ידי פליטת ניטרונים. זהו תהליך של “ביקוע”. האנרגיה האטומית היא המקור הגדול ביותר והיעיל ביותר בקבוצת האנרגיות המתכלות, אאבל כמעט לא נעשה בו שימוש כי מחשיבים אותו מסוכן יותר..

החיסרון של המשאבים המתכלים לא קשור רק לעניינים אקולוגיים אלא גם לזמינותם הפוחתת, כך שבעתיד הם יתייקרו יותר ויהיו אף פחות משתלמים מהאנרגיה המתחדשת.

אנלייט אנרגיה מתחדשת גייסה 223 מיליון שקל

ג'נריישן קפיטל רוכשת 50% מרפק אנרגיה ב-70 מיליון שקל