שוק ההון    

אמזון – הרווח למניה כפול מהתחזיות, אבל – ההכנסות חלשות; האם הצמיחה של אמזון מתערערת?

אמזון פירסמה את התוצאות הכספיות לרבעון השני וכפי שהורגלנו כבר ברבעונים האחרונים, היא אמנם משאירה את תחזיות האנליסטים מאחור, אם כי שורת ההכנסות מאכזבת!

 הרווח למניה ברבעון השני עמד על 5.07 דולר לעומת ממוצע תחזית האנליסטים שעמד על 2.5 דולר – מדובר בתוצאות טובות פי שתיים מהתחזית. 

בשורת ההכנסות לעומת זאת לא נרשמה הפתעה, אפילו ההיפך –  ההכנסות עמדו ברבעון השני על כ-52.9 מיליארד דולר וזאת לעומת התחזית הממוצעת של האנליסטים שעמדה על 53.3 מיליארד דולר. מדובר בגידול של כ-40%לעומת הרבעון המקביל ב-2017, בו עמדו ההכנסות על כ-38 מיליארד דולר. עם זאת, החולשה בהכנסות משמעותית והיא עשויה להוות את הטון לגבי כיוון המניה בוול-סטריט.

השורה התחתונה של הדו"ח, הרווח הנקי, מהווה  שיא עבור אמזון. הרווח הנקי לרבעון, בנטרול הוצאות חד פעמיות,  עמד על כ-2.5 מיליארד דולר וזאת לעומת רווח נקי בסך של כ-200 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל ב-2017.

גם ברבעון הזה, כמו בקודמיו, עיקר הרווח של לא נבע משירותי הקימעונאות של אמזון, אלא משירותי הענן והפרסום שלה – מדובר בתחום שאחראי כבר רבעונים רבים על רוב הרווח של החברה, כשבפועל פעילות הקמעונאות אמנם עולה בהכנסות, אבל לא באמת מספקת רווח איכותי ואמיתי.

החולשה בהכנסות של אמזון ברבעון מעלה ספקות שאמזון לצד גורילות האינטרנט האחרות מסוגלות לשמור על צמיחה פנומנלית גם כאשר הם הפכו לגורילות ענקיות. גם פייסבוק דיווחה אתמול על תוצאות שהיו חלשות בשורת ההכנסות ובעיקר הצביעו על בעיה בצמיחה לטווח הבינוני והארוך (הרחבה כאן)

מניית אמזון  – מידע באתר הון  

אמזון היא בועה