שוק ההון    

אמזון צפויה לפרסם את הדו"חות לאחר סיום המסחר; מה הציפיות?

אמזון תפרסם היום בלילה, לאחר סיום המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2018. שער המניה של אמזון עולה כעת במסחר בארה"ב בכ-3% ל-1,717 דולר למניה המשקף לה שווי שוק של כ-838 מיליארד דולר.

האנליסטים חוזים לאמזון רווח למניה של 5.62 דולר מהכנסות של 57.07 מיליארד דולר. הרבעון השני של אמזון היה חזק כשעברה בפעם הראשונה את הסף של 2.5 מיליארד דולר במכירות.

בתחילת השבוע עידכנה קרדיט סוויס את מחיר היעד של המניה מ-2,100 ל-2,400 דולר למניה, כאשר היא צופה שיעורי רווח טובים יותר במגר המסחר הדיגיטאלי,  גידול בתזרים המזומנים במגזר הפרסומות וצמיחה חזקה בשירותי האינטרנט שלה.

המכירות המקוונות, הכוללות את המכירות של צדדים שלישיים באמצעות הפלטפורמה שלה, מותגים פרטיים ומוצרי אלקסה מהווים יותר ממחצית מהכנסותיה של אמזון. עסקי שירות ענן גבוה שהם רווחיים יותר הניבו לאמזון רווח תפעולי של  1.6 מיליארד דולר ברבעון האחרון, המהווים 55% מהרווח התפעולי.

חטיבת הפרסום של אמזון מהווה גם היא יתרון לעסקיה.לפי מחקר שוק חברת eMarketer, המפרסמים בארה"ב יוציאו השנה  4.61 מיליארד דולר על פרסום באמזון אשר מהווים 4.1% מכלל הוצאות על פרסום אונליין בארה"ב.

מוקדם יותר החודש הכריזה אמזון כי תעלה את שכר המינימום לעובדיה ל-15 דולר לשעה החל מחודש נובמבר. הדבר לא ישפיע על התוצאות שיתפרסמו הלילה אבל צפוי להשפיע על הדו"חות הבאים. האנליסטים של קרדיט סוויס חוזים הגידול בעמלות השילוח של USPS ב-9-12% יעלו לאמזון מעל למיליארד דולר בשנה הבאה.

טוויטר הפתיעה את האנליסטים עם מכירות של 758 מיליון דולר ברבעון; עולה כעת ב-14%