חדשות    

אמידי מוצא דרשו וקיבלו: פארק ללא מגורים וחניה

האגם שלא יהיה. הדמיה

הפארק במוצא יוקם בשטח 4,000 דונם וההחלטה להקימו ללא מגורים וחניה מבטלת החלטה קודמת שלפיה היו צפויים להיות בפארק משטחי חניה והסעדות

בשורה לתושבי היישוב מוצא עילית: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאחרונה לאשר תוכנית להקמת פארק מטרופוליני בשטח 4,000 דונם בעמק מוצא, בחלקה המערבי של ירושלים, ולא יהיו פרויקטים לבנייה ולפיתוח.

לפי התוכנית לא יהיו בינוי, מגרשי חנייה או דרכי גישה חדשות בשטח העמק. החלטה זו משנה את החלטה בעת הפקדת התוכנית, אז הוצע פיתוח כמה מוקדים בפארק ובהם אגם מלאכותי, מתחם הסעדה ומגרשי חניה.

הסיבה לשינוי היא התנגדויות הציבור. בסוף ההליך אושרה התוכנית במתכונת מצומצמת וללא מוקדי הפיתוח שהוצעו בתחילה. כמו כן קבעה הוועדה הוראות שונות לשמירה, להגנה ולחיזוק המערכות האקולוגיות שיש כיום בשטח. הוועדה אך הבהירה שמבחיתנה אין מקום לקבל את ההצעה לפתח בפארק אגם קבוע.

התוכנית מאפשרת לשמור על עמק מוצא ועל המערכות הטבעיות שבו במצבם הטבעי, והיא מאזנת את הפיתוח האינטנסיבי המקודם בעיר ירושלים", נכתב בהחלטה

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, מסרה כי "לאישור התוכנית חשיבות רבה בהשלמת רצף הפארקים המטרופוליניים העוטפים את העיר ירושלים. התוכנית מאפשרת לשמור על עמק מוצא ועל המערכות הטבעיות שבו במצבם הטבעי, והיא מאזנת את הפיתוח האינטנסיבי המקודם בעיר ירושלים. החלטת הוועדה לצמצום הפיתוח בעמק מוצא נבעה מתוך הבנה שיש צורך אקוטי בשמירת התפקוד של העמק כמסדרון אקולוגי, וכן לאור הממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו בעת האחרונה בשטח, הממחישים את החשיבות שיש בשמירת 'רוח המקום' ככל הניתן".

לדברי יו"ר הוועדה המחוזית, עו"ד עמיר שקד "התוכנית קודמה בהליך ייחודי, שבמסגרתו פרסמה הוועדה להערות הציבור חלופות שונות לתכנון עמק מוצא. הליך זה העצים באופן משמעותי את מידת שיתוף הציבור ואת המעורבות הציבורית בתוכנית, ואִפשר לוועדה לקיים שיח עם תושבי האזור. התוכנית מייצרת את קו המגע שבין אזורי הפיתוח האינטנסיביים של ירושלים לבין השטחים הפתוחים הערכיים ממערב לה, ומהווה חוליה מרכזית בשדרה הירוקה החוצה את ישראל מדרום לצפון. הקמת הפארק תתרום לשיפור איכות החיים של תושבי המטרופולין, תספק מענה לצורכי הפנאי והנופש של הציבור ותשפר את הנגישות של תושבי העיר לשטחים הפתוחים בעמק מוצא".

7 תוכניות התחדשות עירונית בירושלים ליד הרכבת הקלה

FSM של פרידנזון תפעיל מערך אוטומטי להשכרת אופניים עבור עיריית ירושלים