שוק ההון    

לאומי שוקי הון מעלה את מחיר יעד למניית רמי לוי

לאומי שוקי הון מעלים את ההמלצה לרמי לוי  מ-224 שקל למניה, ל-237 שקל

גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, מפרסם היום עדכון על מניית רמי לוי:

לפיו, אם מביטים  על מכפילי הרווח הצפויים ל-2019 (ללא השפעת תקן IFRS 16), שופרסל וויקטורי נסחרות במכפיל 19.2, בעוד שרמי לוי נסחרת במכפיל של 13.8 – דיסקאונט של 30%.

הוא סייג, "יש לציין כי המכפיל שלעיל הינו מנוטרל מזומנים. רמי לוי מתממנת מהתזרים השוטף שלה, ואיננו רואים אפשרות לשימוש 'מסוכן' ביתרות המזומנים, כך שמן הראוי להביא לידי ביטוי את עודף המזומניםהמשמעותי שיש לחברה חצי מיליארד שקל.  סביר להניח כי החברת תטפל במאזן הלא יעיל שלה, מה שצפוי להגדיל את התשלומים עבור המשקיעים. אנו צופים תשואת דיבידנד של %4 לשנה הקרובה. מידה והחברה תגדיל את מדיניות הדיבידנד לכדי שיעור של %100 ,תשואת הדיבידנד תגדל לכ-%5.5" .

לדבריו, צפי הצמיחה או רמת הסיכון העסקי אינם מצדיקים את הפער הזה. עוד הוא אומר כי "מוכר לנו החשש מאיכות הדיווח הכספי, אך נראה לנו שמדובר בתקלה שתתוקן בהמשך. עצם המעבר של החברה במהלך 2018 לחברת רואי חשבון מהגדולות, מעיד על כוונתה לתקן את הליקויים".

לפיכך, הוא מוסף, "הפער היחסי בתמחור נראה לנו מוגזם ולא מוצדק, כך שהוא עתיד להיסגר".

על הרווחיות אמר "במגזר קמעונאות המזון, אנו רואים המשך שיפור ברווחיות. ראשית, המחירים בשוק עולים, ולפחות לפי התקשורת, הם ימשיכו באותה מגמה גם בהמשך השנה. שנית, התרומה של המרלו"ג תורגש ב-2019 .בשנת 2018 המרלו"ג פעל במתכונת חלקית, כאשר רק הוצאות שכה"ד עמדו על 11.6 מ' שקל השקולים לפגיעה של %2.0 ברווחיות הגולמית. גם בתחום האחרים הרווחיות צפויה להשתפר. בפעילות האשראי, ההסכם החדש עם ישראכרט, שהיה בתוקף רק בחלק משנת 2018 ייטיב עם הרווחיות בשנה הקרובה ומעבר לכך. כמו כן, כוח הקניה של רמי לוי צפוי לשפר את הרווחיות של רשת קופיקס. למרות כל אלה, התחזית שלנו עדיין נותרת שמרנית, כאשר אנו מציגים שיפור מינורי ברווחיות הגולמית – משיעור של %15.22 ל-%35.22 בלבד".

אם כך הוא מעלה את מחיר היעד שלנו מ-224 שקל למניה, ל-237 שקל. העלייה באה בעקבות שני רבעונים, כמו גם לאור התוצאות הטובות במחצית השנייה של השנה. מכאן מחיר היעד המעודכן של  לאומי הון גוזר עדכון מעלה של 25%, פוטנציאל מרשים להשקעה בסיכון נמוך.

רשת רמי לוי מסכמת רבעון חיובי: הרווח קפץ ב-85% ל-21 מיליון שקל

לאומי שוקי הון – מחיר יעד של 34 שקל לגזית גלוב; פרמיה של 17% על מחיר השוק