שוק ההון    

לאומי שוקי הון – מחיר יעד של 34 שקל לגזית גלוב; פרמיה של 17% על מחיר השוק

יחצ

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון מספקת המלצת "משקל יתר" על גזית גלוב במחיר של 34 שקל – פרמיה של 17% על מחיר השוק. 

להערכתה – גזית גלוב אמנם נעה לאט, אבל בכיוון הנכון. "היום אמורה עסקת FCR להתקבל: מימוש האחזקה בחברה הקנדית בהיקף של כ-1.2 מילארד CAD יעמוד היום להצבעה, ואם יתקבל –  יוריד את האחזקה של גזית מכ-32% לכ-8%" מסבירה פריד, "העסקה אמורה להוריד  את המינוף לכ-46% אך היא גם תקטין את ה- FFOהחזוי הממוצע של גזית בשיעור של 8% לכ-584 מ' ש'.

"התאוששות המניה: הירידה החדה במניית גזית בסוף שנת 2018, נבעה בעיקר מחשש מפני רמת המינוף של הסולו מול התכווצותו  של ה-NAV השכיר. עליית השווי הנכסי למנייה בחישוב פשוט תלויה במידה רבה בערכים הנגזרים מעסקת FCR, הצפויה להביא להורדה המיוחלת של המינוף. אנו מבינים את הזהירות, בייחוד על רקע  החשש המאקרו-כלכלי באירופה, אבל עדיין רואים פוטנציאל בטווח הבינוני, ממחיקה אפשרית של סיטיקון. עם זאת, אנו מסוגלים להצביע גם על יתרונות במבנה הנוכחי, שמאפשר לשמור על הנזילות. 

"אנו מותירים את ההמלצה למניית גזית-גלוב על "משקל יתרומורידים את מחיר היעד ל-34 שקלים, המשקף אפסייד של 17%. מחיר זה מבוסס על ה- NAV הסחיר בלבד. נציין, כי ב-12 החודשים האחרונים רשמה מניית גזית גלוב תשואה שלילית של כ-9% מול תשואה חיובית של כ-13%,  שרשם מדד ת"א 125. נציין כי בתקופה הנתונה איבדה מניית חברת הבת המזרח אירופית ATR כ-9% ואילו מניית CTYהסקנדינבית רשמה תשואה חיובית של כ-7%.

"ביצוע עסקת FCR מחזיר לשווי הנכסי למניה את ההגנה מפני האי-יציבות בטווח הקצר. שיעור הריבית הממוצעת של החוב סולו ירדה לרמה של 3.96%. מחיר היעד שלנו מגלם אפ-סייד של 17%  ונתמך בסביבה  העסקית שעדיין חיובית לסקטור ובפוטנציאל הטמון בתוכנית האסטרטגית".

גזית גלוב מממשת את החזקתה ב-FCR; תיפגש עם 3.3 מיליארד שקל

גזית גלוב בדו"ח ללא הפתעות – הערך הנכסי 7.7 מיליארד לעומת שווי שוק של 6.4