שוק ההון    

אנרג'יקס – רווח נקי של 9 מיליון שקל; מעלה את תחזית ההכנסות והרווח הגולמי ב-8.5 מיליון שקל

טורבינות רוח, צילום:PIXABAY

אנרג'יקס שבשליטת אלוני חץ סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות בסך של כ-43.4 מיליון שקל לעומת כ- 41.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017. ההכנסות מייצור תעודות ירוקות הסתכמו ברבעון לכ- 9.9 מיליון שקל בהשוואה לכ- 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. גידול של 161% הנובע מהעליה המשמעותית במחירי התעודות הירוקות החל מהרבעון הרביעי של 2017 ובמהלך שנת 2018.

אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות המצויה בשליטה של חברת אלוני חץ, עוסקת בהקמה, תפעול, אחזקה, ניהול ומכירת חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת. לחברה מערכות לייצור חשמל אנרגיה סולארית וטורבינות רוח, בישראל, פולין וארצות הברית בתפקיד יושב-ראש החברה הפעיל מכהן נתן חץ ובתפקיד מנכ"ל החברה מכהן מר אסא (אסי) לוינגר.

המניה של אנרג'יקס עולה כעת במסחר בתל אביב בכ-1.15% לשער של 4.53 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של כ-1.7 מיליארד שקל.

במקביל לפרסום התוצאות מעלה החברה את התחזיות הצפויות לשנת 2018 וכן פירסמה את טווח התחזיות לשנת 2019, בהתבסס, בין היתר, על עסקאות לקיבוע מחיר החשמל השחור והתעודות הירוקות ביחס לייצור החשמל מפעילות החברה בפולין לשנים אלו.

באנרג'יקס מעריכים כי טווח תוצאות פעילותה של החברה לשנת 2018 יהיה גבוה בכ-8.5 מיליון שקל מטווח התחזיות שפורסמו במסגרת הדוחות הקודמים הן בהכנסות, הן ברווח הגולמי והן ב-FFO.

לפיכך טווח ההכנסות לשנת 2018 יעמוד בטווח של 176.5-168.5 מיליון שקל, ואת הרווח הגולמי ברמה של 146.5-138.5 מיליון שקל.

הכנסות אחרות, נטו הסתכמו ברבעון לכ- 2.7 מיליון שקל לעומת כ-7.6 מיליון שקל ברבעון המקביל הנובע ממכירת מלאי תעודות ירוקות שיוצרו בתקופות קודמות.

בשנת ,2017 בעקבות פסיקת בית המשפט העליון לעניינים מנהליים בפולין, ביצעה החברה הפרשה חד פעמית לתשלומי מס מקרקעין בסך של 6.3 מיליון שקל. בחברה מבהירים כי בתחילת השנה תוקן חוק האנרגיה המתחדשת בפולין בדרך של ביטול האפשרות להרחבת בסיס המס שחלה בשנת 2017 ואשר נדונה בפסיקה האמורה, ולכן השפעת הפסיקה הינה ביחס לשנת 2017 בלבד.

הרווח הנקי לבעלי מניות הרוב ברבעון השלישי הסתכם לכ-3.9 מיליון שקל ובנטרול הפרשה חד פעמית כאמור, הסתכם לכ- 9 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-9.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ירידה הנובעת בעיקרה מגידול בסעיף הוצאות אחזקת מערכות ואחרות.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ- 23.7 מיליון שקל, ובנטרול הפרשה חד פעמית, הסתכם לכ- 30 מיליון שקל, לעומת כ-30.8 מיליון שקל ברבעון המקביל לשנת 2017.

אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג’יקס מסר: "אנו מסכמים רבעון מצוין הן מבחינת התוצאות הפיננסיות והן מבחינת תנופת הפעילות וההתפתחויות בחברה. לאור צפי לעליה בהכנסות הנובעת בעיקר מהעלייה משמעותית במחירי החשמל והתעודות הירוקות בפולין, במסגרת פרסום הדוחות לרבעון אנו מעלים את טווח התחזיות הצפויות לשנת 2018 וכן מפרסמים את טווח התחזיות לשנת 2019, בהתבסס, בין היתר, על עסקאות לקיבוע מחיר החשמל השחור והתעודות הירוקות ביחס לייצור החשמל מפעילות החברה בפולין לשנים אלו. אנו מעריכים כי טווח תוצאות פעילותה של החברה לשנת 2018 יהיה גבוה בכ-8.5 מיליון שקל מטווח התחזיות שפרסמנו במסגרת הדוחות הקודמים הן בהכנסות, הן ברווח הגולמי והן ב-FFO.

בתחום הפוטו-וולטאי בישראל, הושלמה הקמתם של שבעה פרויקטים פוטו-וולטאים מתוך תשעה פרויקטים המוקמים במסגרת המכרז הראשון (MWp90), מתוכם חוברו לחשמל ארבעה מתקנים בהספק של כ-36MWp . כל יתר הפרויקטים צפויים להתחבר לרשת החשמל עד תום 2018 בהתאם ללוחות הזמנים של המכרז. במקביל, אנו נערכים לתחילת עבודות ההקמה של פרויקטים נוספים בהספק של MWp52.

כמו כן, אנו ממשיכים בפיתוח צבר הפרויקטים בשלבי ייזום שונים בהספק של מעל ל-MWp300, מתוך מטרה להשתתף במכרזי תעריף נוספים שצפויים להתפרסם בקרוב. אנו רואים חשיבות בהתפתחות והשקעה באנרגיות מתחדשות בישראל על מנת לעמוד ביעדי משרד האנרגיה ורואים בשוק זה כמהותי לפעילות החברה ושמירה על מעמדה כחברה מובילה בישראל.

בתחום אנרגיית הרוח בישראל, אנו ממשיכים בפעילותנו האינטנסיבית לקידום ופיתוח פרויקט אר"ן, בהספק מוערך של כ- MW152 שהינו פרויקט הדגל שלנו בשיתוף העדה הדרוזית ברמת הגולן. במסגרת זו, בסוף חודש יולי 2018 התקבלה החלטה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), לפיה בכוונת הות"ל להמשיך ולקדם את התכנית לקראת הפקדה בכפוף להשלמת התיאום עם מערכת הביטחון. לתאריך אישור הדוח השלימה החברה את התיאומים עם מערכת הביטחון בכפוף למציאת המקור למימון הפתרון הטכנולוגי לתחום הרוח בישראל. אנו צופים כי בחודשים הקרובים תאשר הועדה לתשתיות לאומיות את העברת התכנית להערות והשגות כחלק מתהליך ההפקדה של התכנית, והחברה נערכת לסגירה פיננסית במהלך 2019."

בפולין, בבעלותנו 2 חוות רוח בפולין בהספק כולל של עד 120MW אשר השלימו את שלב הייזום והפיתוח ומוכנות להקמה לרבות זכאות להשתתף במכרזי תעריף. לאור המגמה החיובית בה נמצא השוק בפולין, אנו בוחנים הקמתן של חוות רוח או חלקן תוך מכירת החשמל על בסיס מחירי השוק, במסגרת הסכמים ארוכי טווח למכירת חשמל או כחלק ממכרזי תעריף שיפורסמו במסגרת האסדרה החדשה.

במקביל, אנו רואים התקדמות יפה בפעילות החברה בארה"ב. במסגרת זו אנו נערכים להקמתם בשנת 2019 של ארבעה פרויקטים הממוקמים בווירג’יניה בהספק של כ- 80MWp (חלק החברה 60%) המצויים ערב סגירתם הפיננסית ואשר מחזיקים בהיתרים והאישורים העיקריים. אנו נמצאים במשא ומתן מתקדם לחתימת הסכמים מחייבים עם מוסד פיננסי מהמובילים בעולם למכירת חשמל ותעודות ירוקות של הפרויקטים למשך 13 שנה, ובמקביל, אנו פועלים גם להתקשרות עם שותף מס.

לסיכום, אני שבע רצון מתוצאות הרבעון ומתנופת הפעילות בחברה. אנו נמשיך לפעול במרץ בכל תחומי הפעילות תוך עמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו במטרה לבנות את התשתית להמשך הצמיחה בשנים הקרובות.

Carr של אלוני חץ תקים מגדל בבוסטון בעלות של כ-900 מיליון דולר