שוק ההון    

אפל מציגה ירידה בהכנסות וברווחים ובכל זאת תוצאות טובות מהתחזיות

טים קוק, מנכ"ל אפל

אפל פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני, שמהן עולה כי הרווח וההכנסות ירדו, אך עדיין טובים מהתחזיות. עיקר ההכנסה הוא בשירותי סטרימינג ואפליקיצות, ומכירות האייפון והמק נפגעו

לאחר שאלפבית, חברת האם של גוגל, הציגה פספוס התחזיות בכל הפרמטרים. עכשיו אפל מצטרפת עם נתונים נמוכים בהכנסה וברווח.

אפל פרסמה את דו"חותיה לרבעון הפיסקאלי השני ומהם עולה כי הכנסותיה ירדו ב-5% מ-61 מיליארד דולר ל-59 מיליארד דולר, ובכל זאת הצליחה להכות את התחזיות, שהסתכמו ב-60 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה ירד  ביחס לרבעון המקביל ועמד על 2.55 דולר, אם כי הציפות היו ל-2.3 דולר. הרווח הנקי ירד ב-16% ל-11.5 מיליארד דולר.

מניית ענקית הטכנולוגיה מזנקת במסחר המאוחר ב-5% לאחר שננעלה היום בירידה של 1.9%. בכך היא מתקרבת לשווי של טריליון דולר. החברה גם הודיעה כי תבצע רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 75 מיליארד דולר.

מהנתונים עולה כי מכירות מכשירי האייפון, שמהוות כשני שלישים ממכירות החברה, ספגו ירידה של כמעט 20% והסתכמו ב-31 מיליארד דולר. מכירת האייפונים נפגעה משום שבעלי המכשירים מחזיקים אותם זמן רב יותר מאשר בעבר לפני שהם מחליפים את המכשיר. סיבה אחרת היא התחרות הגוברת מצד  יצרני הסמארטפונים הסיניים, המציגים מכשירי עלית במחירים נמוכים יותר מהאייפון עם איכויות לא פחותות.
התחום שחלה בו עלייה בהכנסות  הוא מכירת שירותים כמו אפליקציות ושירותי מוזיקה בסטרימינג, שביחד זינקו ב-16%. כמו כן לעומת הירידה במכירת האייפונים ומחשבי המק,  אפל דיווחה על עדכון כלפי מעלה במכירת האייפדים והמחשוב הלביש (שעונים חכמים ואוזניות), שההכנסות מהם צמחו בשנה החולפת ב-30%.החטיבה שהציגה את הגידול העיקרי היא חטיבת השירותים עם הכנסות של כ-11.5 מיליארד דולר לעומת 10 מיליארד דולר ב-2018.

סטיב ג'ובס – מי זה ומה האסטרטגיה שהפכה את אפל לאחת מהחברות המובילות בעולם

בכיר באפל חשוד שהשתמש במידע פנים לפעולות לא חוקיות