אחזקת דירה    

אפשר להימנע מתקלות במייבשי הכביסה

מעודכן ל-12/2018

איך נימנע מתקלות במייבשי הכביסה, מה מגיע לנו אם הטכנאי מאחר, מה עושים עם חגורה קרועה, מה צריך לעשות עם האחריות – כל מה שצריך לדעת על מייבשי כביסה 

מה התלונות הנפוצות לגבי מייבשי כביסה? הם לא מייבשים כי בליל החימום נשרף, החגורה נקרעת,  תקופת האחריות היא בניגוד למה שהובטח, התיקון מסתיים שבועות לאחר הדיווח על התקלה, הטכנאי לא מגיע בזמן הקבוע בחוק ועוד.

כמו בכל עסקה כדי להימע מתקלות עתידיות צריך להשוות מחירים ונתונים בין ספקים, לבדוק שיש תקן על המוצר ושהמוכר אמין ושאין תלונות נגדו, לתעד כל הבטחה בכתב, אל תשלמו הכול מראש והעדיפו שיטת תשלומים באשראי,

זכרו שבכל רכישת מכשיר חשמלי אתם זכאים  לקרוא את הוראות השימוש לפני הרכישה.   שימו לב לתעודת האחריות ומה היא כוללת. האחריות בחוק היא לתקופה של שנה ואם מובטח לכם יותר, זה צריך להיות מתועד. ודאו גם היטב מה זמן האספקה המובטח ודאגו לתיעוד שלו.

בזמן קבלת המוצר ודאו שהדגם הוא בדיוק כמו שהזמנתם ושלא נפל בו פגם. כדי להימנע מתקלות חשוב לנקות את הפילטר מדי שימוש כי עלולים להיות בו סיבים. אם מים נפלטים במייבש עם מעבה נרוקן אותו לפני השימוש. אם מייבש בעל צינור פליטה, נשים אותו קרוב לקיר חיצוני לאפשר את פליטת האוויר.

שימו לב להוראת היצרן לגבי טמפרטורה וסוג הכביסה להימנע משריפה. ודאי שלא נעמיד מכונת כסיבה על המייבש כי היא פועלת בעוצמה חזקה יותר. אם אין מקום, עדיף להעמיד את המייבש על המכונה. חשוב לזכור שאביזר ביטחון עם תקן תקן יכול לעצור תקלות הנגרמות מירידת מתח.

אם החגורה נקרעה,  יש בעיה טכנית בגלגליות. אם הוא לא מייבש, כנראה סליל החימום נשרף כאמור. זכרו שהיבואן מחויב לטכנאי מטעמו בתקופת האחריות:  בכל מקרה של קלקול טכנאי חייב להגיע לתקן את המוצר תוך שלושה ימי עבודה מהקריאה, אם אי אפשר להשתמש במוצר. התיקון יתבצע בבית, אלא אם כן יש  צורך להעביר את המוצר למעבדה.  במקרה כזה ההובלה למעבדה  תיעשה מטעם היבואן ועל חשבונו, והמוצר יוחזר תוך שלושה ימים ממועד הקריאה במועד הזמנת התיקון  תיקבע שעת ההגעה של הטכנאי, ועליו להגיע בשעה שנקבעה. לאחר שעתיים איחור אתם זכאים לפיצוי.

זה לא חלום, אפשר להימנע מתקלות מראש. אם אנחנו בודקים מראש את המוצר, היבואן והיצרן. אם קוראים בהוראות השימוש, יודעים את הזכויות  ובודקים היטב את המוצר בעת קבלתו ואת האחריות  ושומרים על אחזקה תקינה אנחנו יכולים למנוע יותר תקלות ולשמור על כביסה יבשה.

מה צריך לדעת לפני שרוכשים מדיח כלים

אין צורך באלטעזאכן; קניתם מכשיר חשמלי חדש? המוביל צריך לפנות את הישן

איך להימנע מתקלות בדודי שמש