אחזקת דירה    

מה צריך לדעת לפני שרוכשים מדיח כלים

מעודכן ל-12/2018

למה יש כתמים בכלים מהמדיח? מי אחראי על חלקי החילוף? עדיף מדיח דיגיטלי או מכני? מה צריכת המים המומלצת? כל מה שצריך לדעת על מדיחי כלים

הרוכשים מדיח כלים מתלוננים על בעיות רבות, אחריות שאינה תואמת את המובטח, טכנאי לא מגיע בזמן הקבוע בחוק, תקלות חוזרות במכשיר, אין חלקי חילוף, מכשירים שהתקלקלו מיד לאחר הרכישה, תשלומים נוספים שמורים להיות במסגרת האחריות, כלים עם כתמים ועוד.

כדי לצמצם את הסיכוי לתקלות ודאו מראש את המידות הנכונות לפתיחת הדלת לפי המקום המיועד למכשיר. כמו כן בדקו צרית מים וחשמל: צריכת  מים של 12-14 ליטר למחזור הדחה ב- 55 מעלות צלזיוס  היא הצריכה האופטימלית.  שימו לב לתווית המעידה על יעילות האנרגיה, הצריכה החשמלית,  על התווית מופיעות שלוש אותיות – הראשונה מייצגת יעילות אנרגיה כוללת ; השנייה מייצגת רמת ביצוע ויעילות בניקיון; השלישית  מייצגת רמת ביצוע ויעילות בייבוש. הדירוג מסומן בין A (יעילות מרבית)  ל-  G(יעילות מזערית).  לדוגמה, דירוג ACA מצביע על מדיח יעיל אנרגטית ורמת ביצוע ויעילות בייבוש גבוהות  ועל רמת ביצוע ויעילות בניקיון בינונית.

שימו לב גם כמה מערכות כלים המדיח יכול להכיל ומה עוצמת הרע שלו. עוצמה של 50 דציבלים נחשבת עוצמה סבירה. כמובן שבכל עסקה צריך לבדוק את תו התקן ומי הספק ואם יש תלונות נגד היצרן או היבואן.

אתם זכאים לעיין בהוראות השימוש לפני הרכישה. בררו גם מה האחריות, לכמה זמן היא ומה היא כוללת. אם הובטחה לכם אחריות  מראש,  תעדו אותה. וכך גם זמן האספקה.

חשוב לזכור שככל שהמכשיר משוכלל יותר כך יש יותר סיכוי שיתקלקל.  החלפת כרטיס דיגיטלי במכשיר שהתקלקל כרוכה בתשלום מאות שקלים. לכן עדיף לקנות במקרה כזה מכשיר חדש. תמיד זכרו לשאול את המוכר את הטכנאי על ההפעלת המכשיר ומה דרוש לאחזקתו.

כשאתם כבר מקבלים את המדיח, ודאו שהדגם מתאים למה שכתוב בהזמנה ושאין פגם במוצר. עיינו היטב בהוראות השימוש ושמרו על תעודת האחריות. בצעו שטיפה ראשונה כשהמדיח ריק. בשטיפה שנייה לעצור את השטיפה ולהוסיף חומץ סינתטי ולהמשיך בשטיפה. אל תשטפו את המדיח במבחוץ כדי להימנע מקצר חשמלי.

כדי שהכלים יהיו נקיים  ולא תיווצר שכבה לבנה  תא המלח ותא נוזל ההברקה מלאים אך לא מדי. אם המדיח  מתקלקל בתקופת האחריות טכנאי חייב להגיע לתיקון המוצר תוך שלושה ימי עבודה מהקריאה, אם מדובר בתקלה המונעת את השימוש במוצר. התיקון יהיה בבית, אלא אם כן צריך להעביר את המוצר למעבדה. ההובלה למעבדה היא מטעם היבואן ועל חשבונו, והמוצר יוחזר תוך שלושה ימים ממועד הקריאה. על הטכנאי להגיע בשעה שנקבעה או עד  שעתיים  מאוחר יותר משעה זו.עוד מותר לו להשתמש בחלפים חדשים בלבד. ה היבואן חייב למסור לכםאישור בכתב המפרט את  התיקון, ואם הוחלפו חלפים.

זכרו שאפשר להימנע מתקלות רבות יותר במדיחי הכלים אם אנו מודעים לזכויותינו, קוראים היטב את הוראות השימוש, מתייעצים עם מומחים, שומרים על אחזקה תקינה ומבררים כל מה שצריך לדעת כבר בשלב הקנייה.

מה עושים עם מכונת הכביסה הישנה? הספק של המכונה החדשה חייב לקחת אותה

קניית מזגן – איזה סוגים יש? מתי כדאי לקנות ומה המחיר?

איך להימנע מתקלות בדודי שמש