שוק ההון    

אקסון מוביל מנהלת משא ומתן עם לוויתן על הנזלת גז בישראל

קידוח גז ימי

ענקית הנפט והגז הבינלאומית מנהלת מגעים עם השותפות בלוויתן כדי להקים מתקן הנזלה צף

.ענקית האנרגיה, אקסון מוביל, במשא ומתן עם שותפות במאגר לוויתן, לבניית פלטפורמה שתרחיב את טווח היצוא של שדה הגז הטבעי הגדול ביותר בישראל כך דיווחו בבלומברג .

אקסון היא חברת הנפט והגז הגדולה בעולם והיא מנהלת שיחות עם החברות שפיתחו את מאגר לווייתן לישראל עבור בניית מתקן הנזלה צף, כך לפי הדיווח. פרויקט כזה יאפשר ללוויתן לייצא למדינות שיותר לקשר אליהן נפט בצינור.  לפי הדיווח של בלומברג, אומם, ייתכן שהדיונים בסופו של דבר לא יגיעוו לכדי עסקה.

גורם מטעם אקסון מובייל אמר ל"בלומברג" כי החברה בוחנת את צעדיה וכי "עדיין מוקדם להגיב להתפתחות ספציפית ולוח זמנים של פיתוח וייצור".

שותפות לווייתן חתמו כבר בעבר על הסכמי ייצוא עם ירדן ומצרים לאספקת הגז דרך צינור, והדיווח כעת על המושא ומתן עם אקסון מוביל מחדש את האופציה להנזלת הגז בנוסף להובלה למדינות השכנות.

לאחרונה דווח כי דלק קידוחים, השותפה בלוויתן, מעוניינת להפוך לשותפה באחד משני מתקני הנזלת גז טבעי במצרים. לפי הדיווח, דלק קידוחים מתכננת לרכוש חלק ממתקני אידקו או דאמייטה, שמפעילה של ההולנדית ויוניון פנוסה הספרדית בהתאמה. אופציה אחרת העומדת בפני דלק קידוחים היא לשריין מראש קיבולת במתקנים במקום לרכוש בעלות במניות שליטה

נזכיר כי בחודש פברואר האחרון, אקסון דיווחה, על פי נתוני קידוח האקספלורציה, על מציאת גז בהיקף של 8-5 TCF בבלוק 10 שמול חופי קפריסין. מדובר בכמות גז השקולה ל-230-140 BCM. לשם השוואה, כמות הגז בתמר מוערכת בכ-280 BCM.

גז טבעי – מדריך למשקיע

הממונה על ההגבלים: ;אנו חותרים לשינוי במבנה שוק הגז הטבעי;