מובייל וגאדג'טים    

אקספריה 1: האם יציל את סוני מארבע שנות מכירה גרועות?

מעודכן ל-03/2019

צפוי להיות מושק במרץ, בינתיים לא ידוע המחיר

גם סוני לא מוותרת על שוק הסמארטפונים, ולמרות קושי במכירות הציגה בברצלונה שורה של מכשירים חדשים. מכשיר הדגל שבהם הוא אקספריה 1. .

הוא בעל מסך 6.4 אינץ' ביחס תצוגה של 21:9, ולכן צר וארוך במיוחד – כסנטימטר יותר ממכשירים עם תצוגה. סוני שמרה על פרופיל דק וגוף בציפוי זכוכי מרובע. .

הרזולוציה היא 4K, הגבוהה ביותר בעולם המובייל, אך לא מיועדת לכל התכנים אלא רק לתכנים ייעודיים. ביחד עם יחס התצוגה, אמור האקספריה 1 לתת חוויית צפייה איכותית. אבל סוני פשוט לא איפשרה להתנסות במכשיר. .

בגבו של הסמארטפון משלבת סוני מערך צילום משולש,  המורכב משלושה חיישני 12 מגה-פיקסל, אשר לכל אחד מהם ייעוד שונה. החיישן הראשי מציע ייצוב אופטי (OIS) ומפתח צמצם גדול למדי של f/1.6 שיתרום תפיסת אור נוסף בצילום תמונות המצולמות בתנאי תאורה נמוכה, יחד עם פיקסלים גדולים למדי ב-1.4µm וזווית צילום של 78 מעלות. מצלמה נוספת מציעה אפשרות צילום בזווית רחבה במיוחד של 135 מעלות עם פיקסלים בגודל 1µm ומפתח צמצם f/2.4, בעוד המצלמה השלישית כוללת עדשת טלפוטו 52 מ”מ לביצוע זום אופטי עד פי 2 ותומכת אף היא בייצוב אופטי (OIS

מפרטו הטכני של ה-Sony Xperia 1 כולל את מערכת השבבים Snapdragon 855 מבית קוואלקום ולצידה זיכרון 6GB RAM ורכיב אחסון מובנה בנפח 128GB עם אפשרות הרחבה עד 512GB נוספים באמצעות כרטיס MicroSD. בצד הסוללה מציעה החברה קיבולת של 3300mAh עם טעינה באמצעות מחבר USB-C התומך בחיבור USB 3.1. מכשיר הדגל החדש של סוני יושק באופן מובנה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 9, כשהוא ממשיך את מסורת החברה לעמידות בפני מים ואבק תחת תקן IP65/68 ומציע תמיכה גם ב-NFC, בלוטות’ 5.0 וחיישן אינפרה-אדום.

סוני מנסה באמצעות אקספריה  לחזור למקום גבוה בטבלה העולמית.  המכירות שלה יורדות כבר כארבע שנים, ואף הגיעו לשפל ברבעון האחרון שלה. בקיץ שעבר אף שקלה לסגת משוקי אירופה, אפריקה והמזה"ת ולהתמקד בשווקי אסיה וצפון אמריקה ובמכשירי פרימיום בלבד.

את ה-Xperia 1 צפויה סוני להשיק כבר החל מה-18 במרץ ובצבעים לבן, שחור, אפור וסגול, אך בשלב זה לא ידועים פרטים אודות מחירו של המכשיר.