חדשות    

ארגון התעופה העולמי חוזה הפסד של 113 מיליארד דולר

התחזית היא  ל-113 מיליארד דולר הפסד בחברות התעופה של נוסעים. כך מעריך היום (ה') ארגון התעופה העולמי יאט"א, שמייצג 290 חברות תעופה, בהן החברות הגדולות בעולם. לעת עתה הפסדי החברות כבר הצטברו לשיעור 63 מיליארד דולר. עדיין לא הוערכו ההפסדים בתחום הטסת המטען (קרגו).

ארגון התעופה הבינלאומי מנה שני תרחישים אפשריים: בתרחיש הראשון התפשטות מוגבלת של הווירוס, כלומר רק בקרב המדינות שבהן אובחנו יותר מ-100 מקרים של חולים מאומתים, מצב שמוביל לצניחה חדה במספר הנוסעים במדינות אלה. כך למשל מעריכה יאט"א ירידה של 23% במספר הנוסעים בסין, ירידה של 24% באיטליה, ירידה של 10% במדינות צרפת, גרמניה וסינגפור, ירידה של 14% בדרום קוריאה וירידה של 16% באיראן. בנוסף מעריכים ביאט"א כי הביקוש לטיסות ירד ב-11% במדינות אסיה האחרות, וכי צפויה ירידה של 7% במדינות האחרות באירופה ובמזרח התיכון. במבט גלובלי תרחיש כזה יוביל לאובדן של 11% במחזורי החברות ולהיקף של 63 מיליארד דולר. מדינות אלה אחראיות על 27% מכלל תנועת הנוסעים העולמית.

התרחיש השני שמשרטטת יאט"א הוא להתפשטות מואצת של הווירוס גם במדינות שבהן בשלב זה מספר המאובחנים במחלת הקורונה נאמד ב-10 ויותר. התפשטות מהירה בשווקים אלה, יחד עם המדינות שבהן היקפי המאובחנים גדולים בהרבה, תוביל לפי יאט"א לאובדן הכנסות של 19% מכלל הענף, כלומר היקף של 113 מיליארד דולר – נזק כזה יהיה דומה לנזק שספג ענף התעופה במשבר הכלכלי העולמי.

יו"ר יאט"א, אלכסנדר דה ז'וניאק, הזכיר כי חברות תעופה רבות כבר נקטו צעדים של צמצום טיסות בהתאם לביקושים הנמוכים, כשחלקן נקטו צעדי חירום לקיזוז בעלויות. "ממשלות חייבות להתערב. חברות התעופה עושות הכול כדי לשרוד מול המשבר הכלכלי העולמי שפקד אותן בטווח של חודשיים בלבד. הממשלות יצטרכו לגלות מדיניות מקלה בכל הנוגע לגביית מסים מחברות התעופה ולגבי סלוטים (חלונות המראה)"

ההסתדרות מלווה לתיאטרון הבימה 2.5 מיליון שקל

מקצוע חדש: מהנדס שיווק – שילוב של קריאטיייב והנדסה