שוק ההון    

אשטרום – עליה של 7% ברווח הנקי ל-87 מיון שקל; צבר ההזמנות עלה במיליארד שקל ל-8.2 מיליארד

גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יו"ר הקבוצה. צילום -ישראל הדרי

ההכנסות של אשטרום ברבעון השלישי הסתכמו בכ-910.2 מיליון שקל, לעומת כמיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה סיימה קבוצת אשטרום את הרבעון השלישי עם עלייה כל כ-7.2% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-87.3 מיליון שקל (רווח נקי כולל של כ-110.5 מיליון שקל),  לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-81.4 מיליון שקל (רווח נקי כולל של כ-118.8 מיליון שקל) ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון השלישי רשמה אשטרום עליית ערך נדל"ן להשקעה, נטו בסך של כ-21.9 מיליון שקל, לעומת עליית ערך נדל"ן בסך של כ-59.5 מיליון שקל.

מהקבוצה נמסר כי צבר ההזמנות שלה עומד על כ-8.2 מיליארד שקל, לעומת צבר בסך של כ-7.2 מיליארד שקל בסוף שנת 2017.

בפברואר 2018 מכרה אשטרום 50% ממניותיה בחברת קניונים בישראל לקבוצת ביג. בעקבות עסקה זו חדלה אשטרום נכסים לאחד את קניונים בישראל בדוחותיה, והחלה להכלילה בדוחות כחברה כלולה, כך שהכנסותיה אינן נכללות השנה בסעיף ההכנסות של אשטרום נכסים ושל הקבוצה, דבר המשפיע על השוואת ההכנסות השנה להכנסות אשתקד.

ההכנסות במגזר קבלנות בניה ותשתית בישראל הסתכמו ברבעון השלישי של השנה בכ-475.2 מיליון שקל לעומת כ-592.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מעיכוב בקבלת צווי התחלת עבודה במספר פרויקטים וירידה בהיקף הביצוע בפרויקט נמל המפרץ ביחס לשנה קודמת בשל התקדמות הפרויקט. ההכנסות במגזר תעשיות הסתכמו ברבעון לכ-150 מיליון שקל לעומת כ-151.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר הזכיינות נרשמה עלייה בהכנסות לכ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-12.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר יזמות נדל"ן למגורים בישראל (באמצעות אשדר) הסתכמו ההכנסות ברבעון בכ-221.2 מיליון שקל, לעומת כ-225 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

במגזר קבלנות בניה ותשתיות בחו"ל נרשמה ברבעון עלייה בהכנסות לכ-99.3 מיליון שקל, לעומת כ-53.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר נדל"ן מניב להשקעה (באמצעות אשטרום נכסים) ההכנסות הסתכמו בכ-88.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי  עלה בשיעור של כ-29% לכ-191.2 מיליון שקל, לעומת כ-148.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי במגזר קבלנות בניה ותשתיות בישראל עלה בשיעור של כ-22% לכ-56.7 מיליון שקל לעומת כ-46.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העליה הגבוהה ברווח הגולמי של המגזר נובעת  מהגדלת הרווח במספר פרויקטים אשר הגיעו לשלבי סיום.

הרווח הגולמי במגזר התעשיות הסתכם ברבעון בכ-15.5 מיליון שקל לעומת כ-16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי במגזר יזמות נדל"ן למגורים, באמצעות אשדר, צמח לכ-43.4 מיליון שקל, לעומת כ-24.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובע מהשינוי בתמהיל הפרויקטים והדירות שאוכלסו. העליה ברווח הגולמי נובעת, בין היתר, מיישום לראשונה של תקן חשבונאות IFRS15 בתקופת הדוח.

במגזר קבלנות בניה ותשתית בחו"ל הרווח הגולמי עלה ברבעון השלישי לכ-28.2 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהתקדמות בביצוע פרויקטים.

הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-139.4 מיליון שקל לעומת כ-146.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

באוקטובר התקשרה החברה בהסכם לבניית שני מגדלים בפרויקט LYFE עבור דן חברה לתחבורה ציבורית ושותפתה אשטרום נכסים. היקף ההכנסות הצפויות של החברה מביצוע העבודות יסתכם בכ-766 מיליון שקל.

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "קבוצת אשטרום מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 עם המשך מגמת הצמיחה במגזרי הפעילות שלה בישראל ובחו"ל. התוצאות העסקיות של תשעת החודשים הראשונים של 2018 הושפעו לחיוב, בין היתר, מהעלייה בתרומה החיובית של מגזר הקבלנות בישראל, מהמשך הרחבת הפעילות בחו"ל, וכן מהשבחת נכסים של אשטרום נכסים ומגידול בפעילות אשדר.

צבר העבודות של קבוצת אשטרום, נכון להיום, מסתכם בכ-8.2 מיליארד שקל, וצבר זה – יחד עם השקעות בהיקף של למעלה ממיליארד שקל שביצענו מתחילת השנה ברכישת קרקעות לייזום פרויקטים באמצעות אשדר, בהרחבת נכסי מגזר הזכיינות, וכן בנכסים מניבים ובפרויקטים יזמיים על ידי אשטרום נכסים – מבטיחים את המשך צמיחתה ורווחיותה של הקבוצה בשנים הבאות בכל מגזרי פעילותה".

אשטרום תקים מגדלים לאשטרום ב-770 מיליון שקל