שוק ההון    

אשטרום תקים מגדלים לאשטרום ב-770 מיליון שקל

רמי נוסבאום, אשטרום

אשטרום תקים מגדלים לאשטרום ב-770 מיליון שקל. אשטרום האם תקים פרויקט לאשטרום נכסים החברה הבת – מדובר בעסקה בינחברתית, אבל לא "טהורה". הנכסים יהיו בידי אשטרום נכסים וחברת דן.

מדובר על פרויקט ענק – מתחם LYFE של אשטרום נכסים וחברת דן תחבורה בבני ברק (אזור העסקים של בני ברק- ראו הרחבה על האזור).

 קבוצת אשטרום, תשמש קבלן מבצע ותקים את שני מגדלי המשרדים הראשונים בפרויקט  – מגדלים A ו-B מתוך 3 מגדלים מתוכננים, שיבוצעו ברמת מעטפת. בנוסףיכלול הפרויקט  4 מרתפי חניה ו-5 מפלסי חניה עיליים לכל הפרויקט, שטחי קומת הקרקע, שטחי המסחר וקומות הכניסה.

הפרויקט יוקם על מגרש הממוקם בצומת הרחובות בן גוריון וששת הימים בבני ברק, המשתרע על  15.8 דונם. במתחם, בו היה קיים בעבר חניון אוטובוסים גדול של חברת דן, קיימות זכויות בנייה למשרדים ומסחר בהיקף של כ-200 אלף מ"ר.

אשטרום רכשה במהלך 2016 כ-50% מהזכויות במתחם בכ-100 מיליון שקל והקימה עם דן שותפות לצורך מימוש משותף של הזכויות בקרקע. החברות מתכננות להקים, בשלב הראשון, שני מגדלי משרדים ומסחר בגובה של 34 ו-36 קומות, ובשלב מאוחר יותר, אם יתקבלו היתרים, להקים מגדל דומה נוסף בהיקף של כ-90 אלף מ"ר.

צפי ההכנסות ממכירות משרדים בשני המגדלים עומד על כ-1.3 מיליארד שקל, ובנוסף יהיו בהם שטחי מסחר וחניות המיועדים להשכרה בשווי של כ-160 מיליון שקל. הרווח הצפוי לאשטרום ודן מהפרויקט מוערך בכ-220 מיליון שקל.

עד היום נמכרו משרדים בפרויקט בהיקף של כ-44,000 מ"ר תמורת כ-527 מיליון שקל (מגדלA) ובקרוב מתכננות שתי החברות להתחיל בשיווק של מגדל B. המכירות האלו בוצעו למרות שמדובר בשלב ראשוני של הבנייה. בזמן הקרוב תסיים השותפות את עבודות החפירה והדיפון, ולאחר חתימת הסכם הבנייה, תתחיל אשטרום בבניית המגדלים ושטחי החניה.

היקף ההכנסות הצפויות של קבוצת אשטרום מהעבודות בפרויקט יסתכם כאמור ב-766 מיליון שקל –  סכום זה יהיה צמוד למדד תשומות הבניה וישולם עם התקדמות הבנייה. החברה תהיה זכאית לבונוס של 5 מיליון שקל אם תעמוד בלוחות הזמנים בפרויקט.

ביצוע הפרויקט צפוי להימשך כ-3 וחצי שנים ממועד מתן צו התחלת עבודות אשר להערכת החברה צפוי להתקבל עד לסוף החודש.

קבוצת דן, בניהול היו"ר שמואל רפאלי והמנכ"ל עופר זילביגר, נכנסה בשנים האחרונות לתחומי פעילות נוספים מחוץ לענף התחבורה, הפעילות המסורתית שלה. החברה יזמה מספר פרויקטים בתחומי המגורים, המסחר והנדל"ן המניב ולאחרונה הפכה לשחקנית בולטת בענף התשתיות, לאחר שנכנסה להשקעות בתחומי ההתפלה וטיהור שפכים.

קבוצת אשטרום, הנמצאת בשליטת המשפחות נוסבאום, משורר, גירון, רובין וליפשיץ וקרן אלייד, הפכה בעשור האחרון להיות אחת מחברות התשתיות והבנייה הגדולות בארץ. ברבעון השני הרווח הסתכם בכ-90 מיליון שקל – כפול מברבעון המקביל אשתקד, גם בזכות רווח הון של כ-33 מיליון שקל ממכירת אשלון מלונאות. כמו כן, רשמה אשטרום ברבעון השני שיערוכי נדל"ן בסך של כ-61 מיליון שקל.

 

אספן ממשיכה להתרחב בהולנד; רוכשת בניין משרדים ב-114 מיליון אירו

הסבת משרדים בתל אביב למלונות – מי יכול להסב? ואיך לבצע את ההסבה?

יציבות בתשואות על נכסים מניבים; ירידה קלה מאד בתשואה על משרדים

למה לא הופכים עשרות בנייני משרדים ישנים לבנייני דירות?