חדשות    

אשר-טופילסקי – "התחרות במערכת הבנקאית מורגשת; התעריפים בירידה"

לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית הבנק

לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט טוענת שהתחרות בין הבנקים כבר קיימת ומורגשת בכיס של הלקוחות.  לגישתה, התחרות עושה טוב למערכת הבנקאית, אבל עד גבול מסוים. אשר-טופילסקי שאמרה את הדברים ב"פרלמנט של אונו" סבורה שההתייעלות של הבנקים היא הכרחית במקביל למעבר לפתרונות אינטרנטים.

"אנחנו מברכים על עוד פתיחה של תחרות במערכת הבנקאית ויש כיוונים שאפשר וצריך ללכת לשם. צריך לזכור שבשנים האחרונות יש יותר תחרות בין הבנקים,  ועדת זקן גם טיפלה בכך. אם תשאל את הציבור, הם כבר חשים את התחרות, מקבלים הצעות מהבנקים, מרגישים את ירידת המחירים בתעריפים השונים. התעריפים חשוב לזכור יורדים. הבנקים כיום מתמקדים במשקי הבית ועסקים קטנים.  יש תחרות על לקוחות כאלה, אז נכון שיש עדיין נאמנות של הציבור לבנק שבו הוא נמצא אבל הם פותחים עוד חשבונות. תחרות נוספת תעשה טוב למערכת הבנקאית אבל הכל שאלה של מינונים. התחרות כבר קיימת, ההתייעלות של הבנקים כבר קיימת. התייעלות  זה לא דבר פשוט ואנחנו מנסים לעשות את זה תוך כדי שלא נפגע בשירות ללקוחות ובלי פגיעה בעובדים שלנו. זה נובע גם משינוי בטעמי הציבור שהולך יותר לאינטרנט ומאפשר לנו להתייעל.

"בעתיד יהיו בנקים אינטרנטיים, גם אם לא מלאים. קמים היום הרבה אתרים שמציעים מוצרים פיננסיים ואני מאמינה שהם יתגברו".

אוקיי, אז אשר-טופליסקי אומרת שיש תחרות. אז מה? גברת אשר-טופליסקי, תחרות זה כמו בסלולר, תחרות זה ירידת מחירים למחרים שפויים. תחרות זה לא מצב שכל טופס שהבנק מנפיק לי עולה עשרות שקלים, תחרות זה מצב שאם אני רוצה להעביר סכום כסף לבנק אחר אני לא אצטרך לשלם עמלה מטורפת כאילו אתם שולחים שליח עם הכסף לבנק האחר. תחרות זה מצב שהמחירים נשחקים  ושבכל רגע נתון אפשר לעבור בנק, כמו בסלולר שניתן לעבור מרגע לרגע, תחרות זה מצב שאם הבנק אומר – זאת העמלה, אז אני יכול להגיד לו, אני לא מסכים אני עוזב את הבנק, או מעביר את הפעילות המסוימת. תחרות זה מצב שיש שליטה על העמלות. נו באמת, בבנקים יש שליטה על העמלות, נראה כאילו יש עשרות עמלות שנוצרו רק כדי לבלבל את האויב – הציבור.

זו עדיין לא תחרות, אולי האינטרנט, והבנקים האינטרנטים יעשו זאת.