חדשות    

באשדוד מתוכננות לקום בפינוי-בינוי  1100 דירות במקום 186

הרבה מהדירות הן של משקיעים המסרבים לפינוי בינוי אבל אין להם רוב מיוחס

 

1100 דירות צפוית לקום באשדוד במתחם הנשיא, רחוב סיני 2-20 ורחוב הראשונים 46, רובע א',  במקום 186.התמורה ליזם תהיה940 דירות, מכפיל שטח עיקרי של 5.5, ושטח מסחרי בשטח של כ-1,300 מ"ר. ואילו התמורה לדיירים תהיה דירה חדשה שתהיה גדולה בכ-25 מ"ר מהדירה הישנה, + מרפסת עד 12 מ"ר. פטור מדמי ועד בית ל-5 שנים, שכירות ותשלום עבור הובלה, הנחה בשדרוג הדירה המגיעה לדיירים. וכן חניה תת-קרקעית אחת לכל דירה.

כ-90% מהדיירים חתמו על הסכם פינוי-בינוי, התוכנית אושרה בוועדה המקומית ונמצאת לקראת הפקדה בוועדה המחוזית.הפרויקט של היזם: אביסרור ובניו יזום ופתוח, אביסרור משה ובניו והאדריכל רוזיו אדריכלים.

אלא שהפינוי מגיע לאחר דרך ייסורים, לפי הדיירים הוא נמשך 7 שנים. 4-5 שנים חיפשו יזם. החתימו דיירים על הסכמה עקרונית גם כשלא היה לנו בכלל יזם. לאחר מכן, הם מספרים,היו פה 6-7 יזמים, מאכרים, עד שאביסרור לקחו את זה על עצמם. זה מתחם שלם. הדיירים מספרים שבאביסרור התייחסו לכל משפחה ולאו דווקא לטאבו או למטראז', רצו לדעת כל בעיה שיש אצל כל משפחה. המשרד  זמין ומדי פעם אספו את כל הוועדים לראות אם יש למישהו בעיות משפטיות, קשיים או מחלה. החברה תספוג לחמש שנים את ההפרש בארנונה ואת התשלום לחברת הניהול, כדי שהדיירים יראו אם הם יכולים לעמוד בזה, או שימכרו את הדירה

קושי אחר היה מפני ש-74% מהדירות במתחם של משקיעים, והם עיקר הסרבנים. אם חוק הפיצוי מבטיח 25 מ"ר תוספת, הם רוצים שתי דירות, או שתי ,חניות. נכון לעכשיו יש 9 דיירים שלא מוכנים לחתום ובטח שלא לדבר. טורקים את הטלפון. זה אומנם סיפור לא פשוט, אבל הזכות לסרב לפינוי-בינוי שמורה רק במקרה שאין רוב מיוחס או במקרים מאוד מסוימים, כפי שפרסמנו כאן בהון.

הזכות לסרב: מתי אפשר להתנגד לפינוי בינוי?