חדשות    

בא לכם פיצה בדומינוס? בקרוב תוכלו לשלם בביט

לאחר שלאומי סגר הסכם עם 400 בתי עסק על פפר פיי, פועלים וביט ישתפו פעולה עם דומינוס

לאחר שנחשף כי לאומי ישתף פעולה עם חברת מסופוני התשלום Ipay, יקנה מאות מסופונים שיכבדו את פפר פיי ויפרוס אותם ב־400 בתי עסק שיסכימו לקבל תשלום דרכה, וכי פייבוקס של דיסקונט תאפשר להטעין דרכה את כרטיס הרב־קו, גם אפליקציית התשלומים השלישית ביט מצטרפת לחגיגה ותאפשר תשלום ברשת הפיצות דומינוס.

ביט היא אפליקציית התשלומים של בנק הפועלים, ולה כ־2 מיליון משתמשים.  עד עתה עיקר השימוש בה היה להעברת כסף בין אנשים פרטיים, או לכל היותר לעוסקים זעירים. עכשיו  יוכלו לשלם בה בעת קנייה בסניפי דומינוס, ובהזמנה מקוונת יוצעו ללקוחות מספר אמצעי תשלום – כולל מזומן לשליח, כרטיס אשראי, ולראשונה תשלום דרך ביט.

שיתוף פעולה זה הוא המשך לאסטרגיית שיתוף הפעולה של לאומי והפועלים, הבנקים הגדולים ששולטים באפליקציות, עם עסקים, כך שיכבדו תשלום באפליקציות. כיום גם למקדונלד'ס ולסופר־פארם יש מעין "ארנקים" משלהן– אפליקציות שמאפשרות רכישה אחרי הזנת פרטי אשראי חד־פעמית – אלא שבשלב זה מספר המשתמשים שלהן מועט ביחס לאפליקציות התשלומים הגדולות, וגם נוח יותר להשתמש בהן.

בשלב זה הבנקים  בעלי האפליקציה (הפועלים או לאומי) משלמים לחברת האשראי שסולקת את התשלום (מקס בפפר פיי, ישראכרט בביט).

דומינוס תשלם לפועלים עמלת סליקה שאמורה להיות זהה לזו שהוא משלם לחברת האשראי שסולקת לו עסקאות בכרטיס אשראי, ולכן אין לה עדיפות לתשלום באשראי או באפליקציה. אלא שהפועלים עדיין לא ירוויח: את העמלה שיקבל הוא יעביר לישראכרט, וכדי להטמיע שימוש באפליקציה, יממנו דומינוס והבנק מבצעים והנחות ייחודיים למשלמים דרכה.

ההסכם כפוף לתנאי ההיתר, שטרם ניתן לבנקים, להציע לבתי עסק שירותי סליקה באפליקציות. בנק ישראל קיבל פנייה מהפועלים להיתר כזה כבר לפני כשנה. בימים אלה מגבש הנגיד פרופ' אמיר ירון מתווה שיהווה תנאי להיתר, ויכלול מגבלות על מחזורי השימוש באפליקציות, זאת בעקבות לחץ מצד חברות האשראי שהבנקים חויבו למכור (הפועלים הנפיק את ישראכרט, לאומי מכר את מקס לקרן השקעות אמריקאית).

חברות האשראי פוחדות שהאפליקציות יחליפו את כרטיס האשראי כאמצעי תשלום עיקרי, וכך הבנקים עם כושר מיקוח גדול יותר יחסלו את התחרות עם חברות האשראי.  רק לאחר שהנגיד יפרסם את ההיתר, יתאפשר לשלם בביט עבור דומינוס פיצה, אלא שבנק ישראל מודע להתקשרות הזו ולא פעל נגדה, מה שמרמז על כך שהמגבלות אשר בכוונתו להציב על קצב ההשתלטות של האפליקציות כאמצעי תשלום בבתי עסק, יהיו מרוככות.

האם אפשר לשלם באפליקציות התשלומים בבתי עסק

אפליקציות התשלומים רוצות להיכנס לסופר-פארם