חדשות    

בגלל הרכבת הקלה צפוי לא לקום חניון בגבעתיים

תושבי גבעתיים שציפו להקלה קטנה במצוקת החניה עומדים להתאכזב.  מכרז להקמת חניון בן 600 מקומות חנייה במתחם הסיטי של גבעתיים נכשל שנית, בשל היתכנות כלכלית מוטלת ספק. מסיבה זו עיריית גבעתיים  בוחנת את ביטול החניון, שהיה אמור לקום בשיטת BOT (בנה-הפעל-העבר. באנגלית: Build-Operate-Transfer), ובוחנת חלופות אחרות.

המגרש המדובר נמצא בין רחוב אריאל שרון בגבעתיים לרחוב תרע"ד ברמת גן, ממזרח מגדל השחר, וכולל כיום בור בנייה.למרות שהמכרז פורסם פעמיים הוא נכשל שוב ושוב. למה החברות לא מעוניינות בחניון? – מבדיקה שערכו בעירייה העריכו החברות שהביקושים לחניון יהיו נמוכים. הסיבה היא סמיכות המתחם למסוף ארלוזורוב, שאליו יתחבר הקו האדום של הרכבת הקלה, ובשל העובדה שמדובר במרחק הליכה מקו המטרו העתידי M2.

עוד חשש הוא היתרי הבנייה שניתנו לפי כניסת תקני החניה לתוקף, ונראה שלא יהיה חוסר בחניה .עקב הפרויקטים הרבים שיוקמו עם חניה מובנית.

הסיפור מתחיל כשמינהל התכנון אישר לפני כמה  שנים תקני חנייה מופחתים באופן ניכר מאלה שהיו נהוגים בתוכניות חדשות לתעסוקה. התקנים  החדשים נועדו לעודד עובדים לנטוש את הרכב הפרטי ולהתשמש בתחבורה ציבורית. כתוצאה מכך יזמים ובעלי קרקע מיהרו להוציא היתרי בנייה לפרויקטים לפני  המועד שבו תקני החנייה המופחתים נכנסו לתוקף. זה לא היה המצב סיטי גבעתיים ולכן הביקוש לחניה רב יותר.

העירייה, אם כן, בוחנת שתי חלופות: האחת היא פרסום מכרז חדש שבו מספר המקומות בחניון יופחת או  הקמת מבני ציבור הכוללים גני ילדים ושטחי מסחר נלווים – מה שידרוש את מילוי הבור המצוי שם כיום.

מעיריית גבעתיים נמסר: "בימים אלו עורכת העירייה דיון מקצועי מחודש שבסיומו סביר שתתקבל ההחלטה לביטולו או להקטנתו המשמעותית של החניון. נראה שאנו עדים לתחילתו של עידן חדש בו ההיפרדות מהרכב הפרטי מתחילה, לצד דרישה גואה לתחבורה ציבורית איכותית".