חדשות    

פיטורים באאודי: מקצצת בכוח האדם לטובת כלי רכב חשמליים

כ-9,500 עובדי אאודי, חברת הבת של פולקסווקן, צפויים ללכת הביתה בחמש השנים הקרובות. מדובר בכ-10% מכוח האדם. מטרת הקיצוץ היא לפנות כ-6 מיליארד יורו להשקעה בכלי רכב חשמליים ובדיגיטציה. לפי דיווח של הפיינשל  טיימס

עם זאת יוספו 2000 משרות חדשות הרלוונטיות לתחום החדש, כך אובדן המשרות יעמוד על עיקר התחרות של אאודי היא הגרמניות ב.מ.וו ודיימלר.

על פי דיווחי אאודי, במסגרת תוכנית הארגון מחדש בכוונתה לייצר את המכוניות החשמליות החדשות שלה במפעלים בשני אתרים בגרמניה, אינגולשטאט ונקארסולם. "בזמנים של שינויים ותמורות אנחנו הופכים את אאודי לגמישה ויעילה יותר", כך בהודעת המנכ"ל הפורש בראם שוט, שצוטט בפייננשל טיימס. "המהלך יגדיל את התפוקה ויחזק את התחרותיות של המפעלים הגרמניים שלנו", סיכם.

החברה חייבת להיות בכושר לקראת העתיד, וזה אומר שיהיו שינויים בסוגי העבודות שלא יהיו נחוצות יותר ויהיו עבדות חדשות שיווצרו", נכתב בהודעה מטעם אאודי.

החברה מסרה כי הקיצוצים, שיכללו גם תפקידי הנהלה, יימשכו בהתאם לעקומה דמוגרפית ויכללו אי החלפת עובדים שיצאו לגמלאות ומתן אפשרות לפרישה מוקדמת כדי שהחברה תוכל להגיע לשולי רווח של 9%-11%.
יצרנית הרכב דיימלר, שמייצרת את מכוניות מרצדס, וספקיות חלקים לתעשיית הרכב כמו קונטיננטל ואוסרם, הודיעו גם הן על קיצוצים באחרונה. אאודי הסכימה להאריך את הסכמי העבודה עם איגודי העובדים עד 2029, כך שלא יהיו פיטורים שלא מרצון.

מעבר לייצור מכוניות חשמליות דרוש עבור חברות כלי רכב באירופה, זאת לקראת כניסתן לתוקף ב־2020 של תקנות מחמירות למניעת זיהום ביבשת. כמו כן החברות סובלות בתחרות מתגברת מול היצרנים הסיניים בתחום זה.

אאודי גם מינתה כמה בכירים חדשים, לקראת כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש, מרקוס דוסמן. הוא ייכנס לתפקיד ב־1 באפריל ויחליף את שוט. מינויים חדשים נוספים באאודי כוללים את תפקידי סמנכ"ל הכספים, מנהל הרכש ומנהל משאבי אנוש.

המכירות הגלובליות של אאודי נחלשו ב־1.2% בעשרת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל־1.51 מיליון מכוניות. בתחילת החודש, אאודי הורידה את תחזית המכירות שלה בעקבות רבעון שלישי חלש לאחר שייצרה כ־451 אלף מכוניות, 8,000 פחות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עוד רכב חשמלי לאאודי: איטרון ספורטבק

אאודי מציגה קורקינט e-tron – רק 2,000 אירו