חדשות    

בהרצליה מקפיאים בנייה עד שיקבלו תקציבים

צילום: עמוס מרון

בהרצליה החליט שייפסיקו לאפשר בניית דירות חדשות. הסיבה היא שהעיר לא מחוברת למערך הביוב של שפד"ן. לטענת ראש העיר, מדובר בהפרה  של הסכמי הגג. כמו כן טען שהדבר פוגע בתשתיות.
במכתב לשרי האוצר והשיכון הסביר את שורת הכשלים בתשתיות העירוניות בהרצליה, שמרביתם היו אמורים להיפתר בהסכם הגג שנחתם בין העירייה לבין רמ"י. .

ברשות מקרקעי ישראל טענו שהבעיה היא בכל בעירייה:  "עיריית הרצליה מזה כשנתיים בוחרת מסיבותיה הפנימיות להערים קשיים מיותרים בפני רוכשי מחיר למשתכן, היזמים והממשלה. העירייה מפרה פעם אחר פעם הסכמים עם המדינה, משנה את עמדותיה במוסדות התכנון, מעכבת פרויקטים מסיבות איזוטריות ועוד", נטען על ידם.

הסכם הגג בהרצליה, מטרתו הייתה לקדם כ- 8,000 דירות בעיר- 3,000 דירות בגליל ים, 3,000 דירות באפולוניה, ואת מתחם קרית שחקים שנמצא מערבית לקניון שבעת הכוכבים, שיהפוך למתחם עסקים עם 1,700 דירות. בתמורה נקבע, כי רמ"י תממן פיתוח תשתיות עירוניות. לאחר העתירה על הבנייב באפולוניה נוצר מתח בין הממשלה לעירייה.

ראשי הערים לא יכולים להמשיך להחזיק את רוכשי הדירות וענף הבניה כבני ערובה בכל פעם שהם מסתכסכים עם הממשלה", אמר נשיא התאחדות הארץ היום בתגובה להודעתו של פדלון, "מדובר בסחטנות שגובה מחיר כבד מהמשק בכלל ומזוגות צעירים והציבור משפרי הדיור בפרט".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ראש עיריית הרצליה משה פדלון חזר והדגיש כי 'בלי תשתיות לא תהיה בנייה חדשה! באין אופק והרשאות לתשתיות בסיסיות למען קיום חיים תקינים של  תושבי העיר, כמו: מים, חשמל, חינוך, תחבורה ועוד, אסור לנו על פי דין לתת היתרי בנייה'. פדלון הדגיש כי הוא מצפה מיו"ר התאחדות הקבלנים להצטרף לקריאתו אל גופי הממשלה ולדרוש מהם להתכנס לאלתר ולתת לרשויות המקומיות את הפתרונות הדחופים. הרצליה אכן מובילה בהתחלות בנייה אבל היא לא תוביל בהצפות הביוב ובלמידה בקרוואנים".