מדריכי כרטיסי אשראי    

בזק תשיק ארנק דיגיטלי – איך זה יעבוד

מעודכן ל-07/2019

לאחר מחיקת הכנסות מיס ומחיקה הצפויה מפלאפון, פני בזק לעתיד. היא מתעתדת להפעיל שירותי ארנק דיגיטלי בארץ. בזק תתחרה  באפליקציות התשלומים של הבנקים וכן בחברות האשראי.  בימים אלה בזק פותחת בהליך בחירת השותף הטכנולוגי להפעלת הפלטפורמה. בזק דיווחה כי כבר בחרה חברה שכבר פעילה בשוק, והכוונה היא להפעיל את השירות בתוך כמה חודשים.

איך זה יעבוד

את הארנק הדיגיטלי של בזק ניתן יהיה לטעון בסכום מוגדר. אצל לקוחות בזק הטעינה תתבסס על חשבון הטלפון, ואצל אחרים באמצעות כרטיס האשראי. מבחינה שיווקית, הארנק ילווה את לקוחותיה כל הזמן, וכך בזק מתכוונת לנצל את עוצמת המותג שלה. כבר היום נמנים עם לקוחותיה יותר ממיליון בתי אב בישראל, ובאמצעות הארנק היא תוכל לייצר אליהם קשר ישיר ומיידי. לכן לא יהיה צורך להזין בכל פעם מחדש את פרטי המשתמש – ובזק מבטיחה כי הוא מאובטח. עוד הודיעה בזק שתציע עמלת סליקה נמוכה משגובות חברות האשראי. אל העסקים תגיע דרך שירות b144 שלה לקידום עסקים.

בזק היא חברת התקשורת הראשונה בישראל הנכנסת לתחום. עם זאת, גם קבוצת פרטנר המתחרה בחנה ל השקעה בחברת הארנק הדיגיטלי "סלאריקס", שנקלעה לקשיים, גם היא במסגרת החלטה אסטרטגית להיכנס לתחום הפינטק.

לצד ארנקים דיגיטליים כמו הארנק המתוכנן של בזק או הארנק המקומי של קולו יש כיום אפליקציות  כמו של סופר-פארם או של מקדונלנדס המאפשרות לקנות רק בסניפיהן.

הארנק שמתכננת בזק מזכיר יותר אפליקציות בינלאומיות כמו ווי-צ'אט, גוגל-פיי, אפל-פיי, או עלי-פיי, המאפשרות תשלומים בהיקף נרחב בבתי מסחר, בחנויות ובאתרים. גוגל פיי הודיעה שתיכנס לארץ, וכך תחום אפליקציות התשלומים הופך ליותר תחרותי. במיוחד אם חזון ליברה, הארנק והמטבע הדיגיטלי של פייסבוק, יצלח.

קולו (Colu) – מטבע דיגיטלי לתל אביביים וגם לחיפאים, איך זה עובד?

הצ'ק הדיגיטלי החדש