חדשות    

ביטוח הרכב מתייקר בממוצע ב-7%

בשנתיים האחרונות ביטוח הרכב היה מוזל יחסית לשניםפ קודמות. בקופה של חברת הביטוח הממשלתית – קרנית נמצא עודף של 1.1 מיליארד שקל (כתוצאה מחישוב ביתר של ביטוחי החובה בעבר). לא ניתן היה להחזיר לאנשים את הכסף, ולכן הוחלט על הפחתה גורפת בביטוח הרכב.  אבל זהו – הכסף נגמר, וההנחה מתבטלת.

מדובר בפועל, על כספים שהצטברו ביתרת העודפים מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים שנמצאת בקרנית. הקרן הזו היתה אמורה להתקזז מול תשלומי הביטוח בפועל, וזה שיש בה יתרת זכות משמעה ששילמנו ביתר לאורך תקופה.

כך או אחרת, ההנחה כאמור נגמרה, וביטוח הרכב עשוי להתייקר ב-7%.

במקביל, התקבלה החלטה להוזיל את ביטוחי האופנועים תמורת העמסת חלק מהעלות על בעלי מכוניות פרטיות. כלומר, בעלי הרכב יסבסדו את האופנועים. למה הסבסוד? יו"ר הוועדה שטיפלה בעניין ח"כ רחל עזריה, הסבירה שכך שיעור המבוטחים בקרב רוכבי האופנועים יעלה –  "המטרה לגרום לרוכבים על אופנועים לעשות ביטוח. שמענו בדיוני הוועדה על נהגים רבים שמסכנים את חייהם ונוסעים ללא ביטוח, בגלל המחיר היקר. בטווח הזמן הקרוב הביטוח לאופנועים צפוי לעלות אף יותר, והחוק הזה נועד למנוע את ההתייקרות".

עד עכשיו הנהגים ברכב מימנו 6.5% מעלות הביטוח של האופנועים ועכשיו זה יעלה ל-8.5%. באמצע שנת 2020 תופחת ההעמסה לשיעור קבוע של 8%.

ביטוח רכב – כל מה שצריך לדעת

ביטוח לאופנוע – כל מה שצריך לדעת

הסוף לכפל ביטוחים? חברות הביטוח חויבו לבדוק בהר הביטוח לפני מכירת ביטוח חדש