רכב ותחבורה    

"ביטוח הרכב שלכם יעלה פחות אם תנהגו פחות"

מעודכן ל-05/2019

רוצים לעשות כסף מלעמוד בפקקים? דור מאגף התקציבים ממשרד האוצר מסביר. הנה דבריו המלאים:

"רוצים לעקוף את הפקקים וגם להרוויח קצת כסף על הדרך, בקרוב תוכלו לעשות זאת. עד שנת 2030, נעמוד בפקקים עוד שישים דקות ביום ועל פני חיים שלמים  מדובר בשנתיים של עמידה בפקק.

"כיום ממוצע הנוסעים ברכב בישראל, הוא 1.2 אם רק נגדיל אותו ל-1.3 לא יהיו פקקים בישראל. בדיוק בשביל זה אנחנו ומשרד התחבורה החלטנו להפוך את הפירמידה. כדי לעשות זאת צריך להבין איך עובד פקק. המכונית הראשונה עומדת בפקק דקה. השנייה עשר דקות, השלישית והרביעית יעמדו כבר שעה.

"אם נחבר שני נוסעים יחד ברכב אחד, נוכל למנוע את הפקק וכדי שיהיה לכם כדאי יותר לנסוע בתחבורה ציבורית או בנסיעה שיתופית, נתקין מצלמות שיאפשרו לרכבים עם שלושה נוסעים או יותר לנסוע בנתיבי תחבורה ציבוריים.

"נפעיל את תוכנית נעים לירוק, שבה נתגמל נהגים שימנעו מנסיעה לבד ברכב פרטי באזורי ובשעות העומס. ומה אתם חושבים על הרעיון שביטוח הרכב שלכם יעלה פחות אם תנהגו פחות. מעניין נכון? ביחד נוכל לפתוח את הפקקים, להרוויח זמן יקר ולחסוך כמה שקלים על הדרך".

דור מדבר בין היתר על ניסוי "נעים לירוק" שהתגבש בשנים האחרונות. הרעיון מאחרוי נעים בירוק הוא מהפכני –  במסגרת הפרוייקט יתוגמלו כספית נהגים שמפחיתים נסיעה בשעות העומס.

הניסוי כולל תמרוץ כלכלי שנועד לשנות את הרגלי השימוש בכלי רכב פרטיים ולהפחית את הנסיעה בערים בשעות העומס. זאת, באמצעות מנגנון מיסוי דיפרנציאלי שלילי.

לפי הניסוי, במקום תשלום זהה לכל, כפי שקיים היום באגרות שונות ובמיסוי, האגרה תהיה תלויה באופן השימוש ברכב במהלך השנה. בניגוד לאגרות גודש שבהן נגבה כסף מהנהגים במטרופולינים, ההשתתפות  בניסוי היא וולונטרית.

להרחבה: מיזם "נעים לירוק" – איך לא לנסוע בפקקים ולקבל כסף

פקקים בדרך לשדה רמון, הנוסעים מפספסים טיסות מאילת בחזרה

נגד הפקקים: תושבי פתח תקווה נלחמים בתוכניות הבנייה בסירקין

 

חניה

כמה עולה חניה בתל אביב?